רגב הודיעה לנת"ע: ניהול פרויקט המטרו יעבור לידי חברה אחרת

רגב תעביר את ניהול פרויקט המטרו מחברת נת"ע
אחרי שחרגה מלוח הזמנים ומתקציב הפרויקט, הודיעה שרת התחבורה לחברה על המהלך: "יהיו נגזרות ומשמעויות לחברות שלא עומדות ביעדים שלהן". בתגובה נמסר: "לא נתפשר על בטיחות הקו והנוסעים בו"
author מחבר KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה היום (שלישי) כי ניהול פרויקט המטרו בגוש דן יעבור מחברת נת"ע לחברה אחרת. את ההחלטה פרסמה השרה לאחר סיור ודיון עם חברת נת"ע ואנשי מקצוע במשרדה, והבהירה: "כמו שאמרתי בעבר, יהיו נגזרות ומשמעויות לחברות שלא עומדות ביעדים שלהן, בוודאי כשמדובר ביעדים שהן עצמן מציבות. כך היה במקרה יפה נוף וכך גם יהיה בעתיד".

חברת נת"ע חרגה מהתקציב של פרויקט הענק במרכז בסכום של כ-3 מיליארד שקלים, וכן חרגה גם מלוחות הזמנים ומהיעד המקורי ביותר משנה וחצי (היעד מקורי היה אוקטובר 2021, אך נדחה לנובמבר 2022 ואז למרץ 2023). בנוסף לחריגות אלו, נחשפה השרה בסיור שערכה היום לבעיות נוספות, ועל פי עמדת גורמי המקצוע שהוצגה לה, מתקבלת העובדה שלא מתאפשרת פתיחה של הקו האדום כרגע בשל בעיות בטיחות וסיכון חיי אדם.

"אני מודעת לאופטימיות של חברת נת"ע כי מספר הבלימות ירד בשבועות הקרובים, אבל לצערי, על סמך ניסיון העבר, אני לא יכולה לחלוק את האופטימיות הזאת עד שלא אראה תוצאות בשטח, שכרגע לא קיימות", אמרה רגב. "הרכבת הקלה לא עובדת באופן מלא במשך 30 יום בשל ריבוי תקלות שמשביתות את הרכבת – מה שלא מאפשר בחינה של מצבה האמיתי. בנוסף, אין 5 ימי הפעלה רצופים ללא תקלות. למעשה, אפילו אם ניקח את חמשת הימים הכי טובים של הרכבת, אנחנו עדיין לא נמצאים ב-0 תקלות".

תגובת חברת נת"ע: היו"ר הגב' מיה ליקוורניק ומנכ"ל החברה מר חיים גליק, אירחו היום בצהרים את שרת התחבורה, תת אלוף (מיל') הגב' מירי רגב, יחד עם צמרת משרד התחבורה, בסיור בקו האדום של הדנקל. השרה וצוותה ביקרו בתחנת ארלוזורוב ונסעו ברכבת למרכז הבקרה בפתח תקווה. בסיום הסיור הביעה השרה רגב לפני היו"רית והמנכ"ל את הערכתה הגבוהה להתקדמות הקו, הנמצא בשלב האחרון לפני הפעלתו המסחרית. השרה ציינה כי היא מודעת למורכבותו הרבה של הקו האדום, ולייחודיותו חסרת התקדים במדינת ישראל. השרה הביעה את הוקרתה על המאמצים הרבים שהחברה משקיעה בהבאת הקו לכדי הפעלה מסחרית, אבל מוטרדת מהתמשכות ההליך. יושבת הראש והמנכ"ל אמרו כי לא יתפשרו על בטיחות הקו והנוסעים בו, סוגיה הנמצאת בראש מעיינם והועלתה על ידי השרה. 

השרה ביקשה מהנהלת החברה כי נת"ע תתרכז בהשלמת קווי הרק"ל, המהווים יחדיו פרויקט תחבורתי לאומי ממדרגה ראשונה שנועד לשרת מיליוני הנוסעים בגוש דן, ולהקל משמעותית על מצוקת הפקקים והעומסים באזור.

ברוח זו, השרה הודיעה ליו"ר ולמנכ"ל על החלטתה להוצאתו של פרויקט המטרו מנת"ע לחברה אחרת, לצד האפשרות של הותרת הפעלת הדנקל באחריות נת"ע, בכדי שנת"ע יתמקדו במטרה לשמה הוקמה והיא הקמת הרכבת הקלה בגוש דן.

נת"ע סבורה כי לאור הניסיון הייחודי שנצבר בחברה בביצוע פרויקט הרכבת הקלה, לא יהיה זה נכון להסיט את ביצוע פרויקט המטרו לחברה אחרת, ומן הראוי שהחלטה זו תתקבל לאחר קיומם של דיונים מסודרים עם החברה והצגת השלכות החלטה זו על התקדמות פרויקט המטרו.

בהמשך לסיור השרה וצוותה בנת"ע, ביקשה יושבת ראש החברה להצטרף לדברי ההערכה שנאמרו על ידי השרה, ולהודות למנכ"ל החברה מר חיים גליק, להנהלת החברה ולעובדיה, על מסירותם והשקעתם בביצוע המשימות הלאומיות המצויות באחריות החברה. הידע והמקצועיות שנצברו בחברת נת"ע בביצוע הדנקל עומדים לרשות ממשלת ישראל והציבור כולו לטובת כל פרויקט שהמדינה תחליט להטיל על החברה.

יושבת ראש החברה סבורה כי בחברת נת"ע נצבר ידע ייחודי שראוי ונכון לתרום לטובת ביצוע המטרו, ובטוחה כי כל החלטה שהשרה רגב וממשלת ישראל יקבלו בהקשר זה תהיה לטובת המדינה ופרויקט המטרו, תוך שכלול כל השיקולים הרלוונטיים להחלטה זו.

הפופולריים