הנמל שלא מתפקד: עובדי נמל אשדוד חושפים מה קורה בין המכולות

הנמל שלא מתפקד: מה קורה בין המכולות בנמל אשדוד
אוניות מטען שממתינות שבועות ארוכים לפריקה, מנכ"ל מנוטרל במינוי זמני, תחזוקה ובטיחות לקויות, פציעות של עובדים ולחץ של הוועדים להתפקד לליכוד
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
נמל אשדוד
צילום: ללא קרדיט

לפני עשור בדיוק הביא ראש הממשלה נתניהו בשורה לישראל, עם אמירות מתריסות נגד הוועדים והבטחות שההפרטה הזאת והקמת נמלים חדשים יורידו את יוקר המחיה. באשדוד ובחיפה הוקמו שני נמלים נוספים. בכאן חדשות פורסמה אתמול (ראשון) הצצה פנימה שמראה מה קורה כנראה כשנמל מנוהל לרוב על ידי פוליטיקאים - אנשי מקצוע הם לא תמיד הדבר החשוב ביותר.

 

חלקי מנוף וברזל שנופלים מגובה, כל דבר כזה, אם פוגע במישהו יכול בקלות להרוג אותו. משמרת במנוף עם חלונות מלוכלכים כל כך, כשאין שדה ראייה, כבל כננת קרוע, חלונות שבורים במנופים, נורות שרופות בזרועות של המנופים, לחצנים מקולקלים, איטום לקוי וגשם שנכנס, טינופת וזוהמה. אמבולנסים מגיעים לנמל הם דבר שבשיגרה. 

בהנהלה אמרו לכאן חדשות שמדובר במאבקים בין נציגי ההסתדרות הכללית ללאומית. כבר כמה חודשים שמנכ"ל הנמל הוא על תקן ממלא מקום, יש ועדת איתור לבחור חדש. האם ייבחר כאן מנכ"ל עם זיקה לשרה רגב או לגורם פוליטי אחר? יש סיכוי. כל ההתנהלות הזאת היא על חשבונכם. כשמקום אסטרטגי הופך להיות כלי של ג'ובים ומשחקי כבוד, כוח וכסף. זה עלינו, ולא עושה רושם שזה עומד להשתנות.

מנמל אשדוד נמסר בתגובה: "נמל אשדוד השקיע יחד עם חברת חנ"י למעלה 250 מיליון שקל במסוע ייעודי לגרעינים. המתקן הזה פועל בהצלחה באמצעות שלושה מדלים של הנמל מהמתקדמים ביותר בעולם ועומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות הסביבה. 

"נכון לתחילת יוני שונעו למעלה מ600 אלף טון של גרעינים שהם היקף הגדול פי 5 מהתקופה המקבילה אשתקד. זמן השהיה של אוניות הגרעינים התקצר ב 50% למרות הכפלת הגודל הממוצע של האוניות מול שנה שעברה.

"יבואני התבואות פועלים באופן עקבי להסיח את השיח מהאתגר לייעול פריקת התבואות כשמתבקש לכך, ביטול 8 ימי הפטור מגמר הפריקה של האונייה, (מימון על של המדינה בניגוד לכלל המטענים במדינת ישראל) העולה למדינה מיליונים רבים בשנה. הדבר יוצר צוואר בקבוק ועיכובים בגלל חוסר הלימה בין טעינת הממגורות לריקונן, הן בצפון והן בדרום".

"מחירי התבואות ירדו השנה בעולם בכ-40% ומחירי חכירת אוניות ירדו בכ-65%. עלות הנמל בשרשרת האספקה של יבואני התבואות עומדת על 0.2% ממחיר שרשרת האספקה. כל ניסיון להסיט את השיח לפעילות הנמל, הינו בגדר הטעיית הציבור והסחת דעת לא הגונה.

"בנושא תחזוקת הכלים בנמל חשוב להדגיש שהנמל פועל כסדרו. הכתב מוזן ממידע שגוי המסופק לו מגורם הנמצא בהליך ברור משמעתי. הנושא נמצא בבדיקה מקיפה על בסיס ביום אירועי נזק. החברה תמצא את הליך הברור בהתאם לכללי הבטיחות ומנהל תקין".

תגובת יו"ר ועד ציוד מכני, עמית שרף: הטענות הנ"ל הינן טענות שקריות וממוחזרות, על ידי גורמים שלא נבחרו לכהן בוועד או שהודחו מהוועד. ידוע לכלל העובדים מי הגורמים שמעבירים באופן שיטתי מידע שיקרי ומוטב להם שיתרכזו בהצלחת הנמל במקום בהשמצת והטלת רפש כנגד מקום הפרנסה שלהם והכפשת עובדיו ומנהליו. ועד העובדים ימשיך לשמור על זכויות העובדים והנמל.

הפופולריים