כ-200 קילומטרים של נתיב אחד לכל כיוון, בלי שוליים, בלי תאורת לילה, עם הרבה כלי רכב כבדים וים של תאונות קטלניות. אלון שרביט בסדרת כתבות על כביש 40, אחד הכבישים הארוכים והמסוכנים במדינה, בעיקר הקטע מבאר שבע דרך מצפה רמון לקטורה בדרך לאילת. בעשור האחרון קרו במקטע הכביש הזה 600 תאונות, 91 מהן קטלניות ורק השנה ארבעה נהרגו בו. האכיפה כמעט לא קיימת, ולתושבים נמאס. "דרך המוות" השבוע בחדשות הערב בכאן 11.
פרק ראשון: חוצים בקו הפרדה רצוף ומסכנים חיי אדם
אלון שרביט בילה שבועיים בכביש 40 הקטלני מבאר שבע לאילת. מהיר וצר, בלי הפרדה, בלי תאורת לילה, עמוס מחדלים בטיחותיים, והאכיפה? בקושי קיימת. בעשור האחרון אירעו בכביש הזה 600 תאונות עם נפגעים, ורק מתחילת השנה - נהרגו ארבעה בני אדם.
פרק שני: "במרכז זה לא היה קורה" - הביקורת של אנשי הדרום על הרשויות
מהיר וצר, בלי הפרדה, עמוס מחדלי בטיחות, ואכיפה משטרתית שבקושי קיימת. בפרק השני בסדרה, צוות כאן חדשות יוצא לנסיעה לילית של 160 ק"מ – בחושך מוחלט, בלי שום תאורה בדרך, ומשוחח עם אנשי הדרום שמבקרים את הרשויות וטוענים: במרכז זה לא היה קורה.
פרק שלישי: המחיר הכבד וההבטחות הגדולות בכביש 40
בית העלמין של מצפה רמון קבורים לא מעט אנשים שנהרגו בכביש 40. חבריהם החליטו לצאת למאבק לטיפול בכביש שלא מעניין אף אחד - והגיעו גם לשרת התחבורה רגב. בינתיים, ניידות המשטרה לא נראות באופק וההתפרעויות בכביש לא נפסקות.