פרסום ראשון

בתי החולים נגד משרד הבריאות: "אין היגיון לבדוק את כל המטופלים"

בתיה"ח נגד משרד הבריאות: אין היגיון בבדיקת כל המטופלים
ברקע העלייה בתחלואת הקורונה בישראל הנחה אתמול משרד הבריאות את כלל בתי החולים לבדוק בשבועות הקרובים את כל מי שמתאשפז במחלקות הפנימיות
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
בדיקות קורונה, ארכיון
צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

פרסום ראשון: מנהלי בתי החולים הממשלתיים מביעים התנגדות להנחיית משרד הבריאות, לפיה בשלושת השבועות הקרובים יש לבדוק תחלואה בקורונה בקרב כל מי שיתקבל לאשפוז במחלקות הפנימיות באמצעות בדיקת PCR - זאת בכדי לאמוד את היקף התחלואה לשם קביעת מדיניות מדיניות. כך דווח היום (שלישי) בתוכנית "הבוקר הזה" עם אריה גולן בכאן רשת ב.

איגוד מנהלי בתי החולים הממשלתיים צפוי לשגר הבוקר מכתב בנושא למשרד הבריאות. לטענתם: "אין היגיון לבדוק את כל המאושפזים". המנהלים טוענים כי בשלב זה לא נחוץ ואין היגיון לבדוק באופן גורף את כלל המתקבלים לאשפוז, ומבחינתם מספיק לבדוק רק לפי התוויות קליניות, את מי שמגלה תסמינים. 

לטענתם הדבר כרוך בעלויות משמעותיות ובהסתה של כוח אדם, ולדבריהם אין כעת די עודפים לשם כך. נזכיר כי מוקדם יותר השבוע התריעו מנהלי בתי החולים הממשלתיים על מצוקה תקציבית קשה שאליה נקלעו - ובמכתב ששלחו לראש הממשלה נתניהו הם דרשו ממנו להיפגש עימם על מנת לקדם פתרונות בנושא.

אתמול פורסם בחדשות הערב בכאן 11 כי מספר החולים במצב קשה  כמעט הכפיל עצמו מאז חודש יוני. בכל יום יש כחמישה חולים קשים חדשים בבתי החולים, בעוד לפני כחודשיים היו בין שניים לשלושה חולים קשים חדשים כל יום. בבתי החולים מאושפזים היום כ-50 חולים קשים, ביוני היו בין 25 ל-30. גורמי במערכת הבריאות אומרים כי 50 חולים קשים עדיין לא מכבידים על מערכת הבריאות, אבל עוקבים אחר המגמה. 

הנחיית משרד הבריאות בנושא הבדיקות נשלחה אתמול לבתי החולים ברקע עליה בתחלואת הקורונה בישראל. לפי המשרד ישנה עדות לעלייה הן בקהילה והן במערך האשפוז, אך היות ומרבית האבחנות הן באמצעות בדיקות ביתיות שאינן מדווחות - קשה לאמוד את היקפי התחלואה והתמונה המשתקפת מייצגת תת דיווח. מטרת ההנחיה, שלפיה יש לבדוק את כלל המתקבלים לאשפוז, נועדה לפי המשרד לאמוד ביתר דיוק את מידת נרחבות התחלואה הנוכחית לשם קביעת מדיניות.

 

הפופולריים