מנכ"ל משרד הכלכלה, אמנון מרחב, הורה למ"מ מנכ"לית הרשות להגנת הצרכן, ציפי שיינקמן שלא לבצע אכיפה ברשתות השיווק בסוגיית הצגת המחיר באמצעות שילוט. כך נחשף היום (חמישי) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב. גורמים במשרד הכלכלה אמרו לכאן חדשות כי ההנחייה של מרחב לא נתונה לסמכותו, ומשמעותה היא שהציבור רוכש מוצרים מבלי לדעת את מחירם, שעלה באופן ניכר מאז תחילת המלחמה בעזה.
> עקבו אחרי ערוץ הוואטסאפ של כאן חדשות - לחצו על הפעמון ואתם מעודכנים
המחירים ברשתות השיווק זינקו בשבעה עד עשרה אחוזים בממוצע מתחילת המלחמה, וזה לא קרה במקרה. הרשות להגנת הצרכן ניסתה לסייע לרשתות השיווק עם סוגיית המחסור בעובדים ואפשרה להם הקלות באמצעות הצגת מחיר עם שילוט על המדף במקום במדבקות על גבי כל מוצר, כפי שנעשה בקורונה.
במהלך התקופה הזאת רשתות השיווק ניצלו את ההקלה והתקבלו בארגוני הצרכנות עשרות תלונות מצרכנים במסגרתם רשתות השיווק לא הציגו בכלל מחירים, למרות ההקלה. במשרד הכלכלה אמרו בתגובה כי למנכ"ל אין סמכות להורות על כך והנחייה שכזאת היא באחריותה הבלעדית של מ"מ מנכל"ית הרשות להגנת הצרכן. מ״מ הרשות להגנת הצרכן סירבה להגיב.