מחקר

עלייה של פי שלושה בצריכת תרופות הרגעה: זינוק דרמטי בשימוש מאז 7 באוקטובר

הישראלים צורכים פי 3 תרופות הרגעה ושינה מאז 7 באוקטובר
לפי המרכז הישראלי להתמכרויות, חצי מהעדים לאירועי הטבח, בהם אנשי כוחות הביטחון וההצלה, צורכים יותר חומרים ממכרים
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
קיבוץ בארי
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממחקר של המרכז הישראלי להתמכרויות, עולה תמונה של עלייה דרמטית בצריכה של תרופות הרגעה ושינה, בקרב האוכלוסייה בישראל מאז 7 באוקטובר - כמעט פי שלושה מלפני כן. כך פורסם היום (ראשון) בחדשות הערב בכאן 11.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

לפי המחקר, 26% מהמבוגרים בישראל משתמשים בחומרים ממכרים כמו אלכוהול, סמים, תרופות מרשם להרגעה ושינה. 50% מהעדים לאירועי הטבח, בהם אנשי כוחות הביטחון וההצלה, צורכים יותר חומרים ממכרים. 33% מהמפונים צורכים יותר חומרים ממכרים. ככל שרמות הלחץ, החרדה והדיכאון גבוהות יותר, ניכר שימוש רב יותר בחומרים הממכרים.

הממצאים האלו נכונים לגבי כל שכבות האוכלוסייה, ללא קשר לגיל, מצב סוציואקונומי ומגדר. לדברי פרפסור שאולי לב-רן, מייסד-שותף של המרכז הישראלי להתמכרויות וממובילי המחקר, הנתונים האלו מצריכים הרמת דגל אדום שיצביע על אוכלוסייה רבה שנמצאת במצוקה וחשיבה על פתרונות.

1 מתוך 3 נשים סובלות מהפרעת דחק פוסט טראומטית

עוד על פי המחקר של המרכז הישראלי להתמרכויות, הבודק את השפעות אירועי שבעה באוקטובר, נרשמה עליה של 150 אחוז בקרב נשים שסובלות מדחק פוסט טראומטי בהשוואה לשנת 2022 - אחת מתוך שלוש נשים סובלות מההפרעה. בקרב גברים, נרשמה עליה של 65 אחוז מאז 2022, כך עולה מנתונים נוספים שפורסמו בכאן רשת ב.

 

הפופולריים