כאן רשת ב

נסרין יוסף שוויתרה על השאת המשואה: "יש מחשבות לעזוב את יתד"

נסרין שוויתרה על השאת המשואה: "יש מחשבות לעזוב את יתד"
האישה שסיפרה כי הצילה את היישוב ב-7 באוקטובר, תיארה את האיומים שקיבלה על חייה לאחר שחשפה סיפור גבורה בשבת השחורה | הריאיון המלא בתוכנית בחצי היום
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
נסרין יוסף
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נסרין יוסף מהיישוב יתד גוללה את סיפור גבורתה ב-7 באוקטובר כאשר בתושייה רבה הצליחה לשוחח עם המחבלים שחדרו ליישוב ומנעה מהם להיכנס ולפגוע בתושבים. בעקבות סיפורה, החליטה שרת התחבורה מירי רגב כי זו ראויה להשיא משואה בטקס המשואות המסורתי. אלא שיוסף החליטה כי היא מוותרת על כך בשל איומים על חייה וחיי משפחתה. 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי 

יוסף התראיינה הבוקר (ראשון) לתוכנית "בחצי היום" בכאן רשת ב, שם סיפרה: "אני צריכה לשמור על הבית והמשפחה. קיבלתי הרבה איומים. עשיתי מה שעשיתי באינסטינקט, לא בשביל להדליק משואה. אני מעריכה את הכבוד שניתן לי. ההחלטה לא קשורה לאנשי יתד או לטענות נגדי על מה שהיה. יש מחשבות לעזוב את יתד אבל לא בגלל האיומים, אלא בגלל המצב הביטחוני. השרה רגב התאכזבה מאוד כשהודענו שמוותרים על הדלקת המשואה".

האזינו לריאיון המלא: 

לטענת רבש"צ אחד מיישובי חבל צוחר: "נסרין ויתרה על המשואה כי השקר שלה נחשף. כל המידע שהיא הביאה לתפיסה של עוד מחבלים ביתד ומאות מחבלים באנדרטה - לא קרה, היא לקחה שני סיפורים של מח"ט פארן ושל כיתת הכוננות וניכסה לעצמה. היא מדליקה משואה בקטגוריית המחלצים כשלא חילצה נפש אחת, כיתת הכוננות ומחט פארן עם הטנקיסטיות הם הגיבורים".

נסרין, תושבת יתד ובת העדה הדרוזית, שהתה בעת מתקפת חמאס יחד עם בעלה בביתם. בעת שבעלה יצא להילחם לצד כיתת הכוננות, נשארה נסרין בביתה עם ארבעת ילדיה. כששמעה נסרין שנלכדו שני מחבלים ביישוב, קיבלה החלטה אמיצה לצאת מביתה, על אף הקרבות המתחוללים בחוץ, ולתחקר אותם כדי לנסות להוציא מהם מידע שיוכל לסייע ללוחמים.

"נסרין חילצה בנחישות מהמחבלים מידע בעל ערך רב על הימצאותם של מחבלים נוספים ביישוב, והכווינה אליהם את אנשי כיתת הכוננות. כשמחבלים אחרים ניסו ליצור קשר טלפוני עם חבריהם שנתפסו, נסרין שיטתה בהם, תוך שהיא מתרגמת למפקד בשטח את השיחה מערבית. כך הצליחה לפתות אותם למסור מידע בעל ערך רב. בתושייה ובקור-רוח מנעה נסרין התקפה משמעותית על היישוב והצילה חיים רבים", נכתב בהחלטת הוועדה על השאת המשואה.

הפופולריים