מחירי החניה בת"א יעלו, כחלק מ"החזון ליצירת חלופות לרכב פרטי"

מחירי החניה בת"א יעלו: "חלק מהחזון לחלופות לרכב פרטי"
כמות אזורי החניה העירוניים יוכפל מ-7 ל-14 אזורים, תושבי תל אביב יצטרכו לשלם על חניה בעיר שלא באזור המגורים שלהם
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
חניה
צילום: יעקב נעומי, פלאש 90

עיריית תל אביב מתכננת החל מינואר 2025. הנהלת העירייה אישרה את השינוי כחלק מ"החזון ליצירת חלופות לרכב פרטי", וכעת הוא צריך לקבל את אישור מועצת העירייה ומשרדי הפנים והתחבורה.

  • מספר אזורי החניה העירוניים יוכפל משבעה ל-14 אזורים.
  • תעריפי החניה יעלו ב-25% בחניוני אחוזות החוף. מחיר שעתי לחונים מבקרים יעלה מ-16 שקלים ל-20 שקלים, ומחיר יומי למבקרים יעלה מ-24 שקלים ל-30 שקלים. הגדרתם כחניוני לילה תתחיל בשעה 18:00 במקום ב-16:00.
  • עדיין יינתנו לתושבי תל אביב 75% הנחה בחניונים האלו, כך שבשבלים שעת חניה תתייקר בשקל לשעה ושקל וחצי ליום.
  • תושבי תל אביב יצטרכו לשלם על חניה בעיר שלא באזור המגורים שלהם. אם יש להם תו חניה, הם יקבלו 30% הנחה, כך שישלמו: 8.70 שקלים במקום 12.40 שקלים לשעה במרכז העיר, ו-4.90 שקלים במקום 7 שקלים מחוץ למרכז העיר.
  • לכל תו חניה של תושב יהיו 13 אזורים שבהם חניה בכחול לבן תהיה בתשלום. כל משק בית יוגבל לשני תווים. על כל תו חניה שני תיגבה אגרה שנתית מתחדשת של 500 שקלים.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

מעיריית תל אביב נמסר: "החניה הציבורית בעיר שמצטופפת במהירות הייתה תמיד, ועדיין נשארת, משאב שבמחסור. במצב כיום, בו החניה ברחוב ניתנת בחינם לכל תושבי העיר ללא הגבלה, ישנם פערים גבוהים בין היצע לביקוש, בעיקר באזורים הפופולריים. בנוסף לכך, המצב מעודד 'אחסון' של רכבים פרטיים ברחוב לתקופות זמן ארוכות וקיום משקי בית שיש בהם 3 תווי חניה – ואף הרבה יותר מכך. כך יורדים משמעותית התחלופה של החניה ברחוב, והיצע החניה הפנוי לתושבי האזור. התוצאה היא מסעות חיפוש ארוכים של חניה ברחובות העיר, הראשיים והקטנים כאחד, שיוצרים עומסי תנועה מיותרים ופליטות של מזהמים לאוויר".

עוד נמסר: "עדכון המדיניות יביא לחלוקה הוגנת יותר של משאב החניה הציבורית המוגבל בעיר, ובכך יקל על תושבות ותושבי העיר במציאת חניה קרובה לבית. בנוסף לכך, הוא יסייע בעידוד השימוש באמצעי תחבורה חלופיים לרכב הפרטי בנסיעות פנים עירוניות, בהפחתת שיעורי הבעלות על רכב פרטי במרחבים, שבהם יש שירות טוב של תחבורה ציבורית ובהפחתת עומסי התנועה וזיהום האוויר".

הפופולריים