סקר: רוב הישראלים לא רוצים שינוי בשיטת סימון המחירים

סקר: רוב הישראלים לא רוצים שינוי בשיטת סימון המחירים
סקר חדש: מרבית הישראלים לא מעוניינים בשינוי שיטת סימון המחירים ממדבקות לשילוט אקלטרוני וסורק מחירים, ומאמינים כי השינוי לא ישרת את הצרכנים - אלא את הקמעונאים
מחבר דנה ירקצ'י מחבר דנה ירקצ'י
Getting your Trinity Audio player ready...
סופרמרקט
סופרמרקט צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

כ-76% מהישראלים מתנגדים לביטול חובת סימון המחירים במדבקות, כפי שנהוג בארץ כיום. כך עולה מסקר מיוחד שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה. הסקר נערך לאחרונה בקרב 603 משיבים מעל גיל 18, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

הסקר ניסה לבחון מהי עמדת הצרכנים בישראל באשר ליוזמה להחליף את סימון המחירים בחנויות בשילוט אלקטרוני ובסורק מחירים. מהלך אותו בוחנים במשרד הכלכלה והרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, שמאמינים שהמהלך עשוי לסייע בהורדת המחירים.

על פי הסקר, כ- 77% מהישראלים חוששים כי ביטול חובת סימון המחירים באמצעות מדבקות תאפשר לרשתות להעלות מחירים במהירות ובלי פיקוח, והצרכן יתקשה לשים לב לפערים בין מחירי הקופה לבין המחירים שעל השלטים. "מדובר בהצעה רגולטורית שתקל על הקמעונאים אבל הצרכן לא יהנה מפירותיה, כי אין בה מנגנון שיכול להבטיח הורדת מחירים", הסביר עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, והוסיף: "הצרכן הישראלי מעדיף את המדבקה הפשוטה, שנותנת ודאות למחיר ויכולת השוואה על פני השלטים האלקטרוניים והבוהקים". כ-53% מהנשאלים בסקר סבורים כי המהלך יביא להעלאת מחירים, בעוד שכ-9% בלבד סבורים כי הצעד יוביל להורדת מחירים.

כ-86% מהנשאלים בסקר השיבו כי הסימון באמצעות מדבקות, הנהוג כיום, מקל עליהם להשוות מחירים בין המוצרים השונים, וכ-76% הסכימו עם הטענה כי ביטול סימון מחירים על כל מוצר ומוצר במדבקות, יפגע ביכולת שלהם לעשות זאת. בנוסף, מרבית המשיבים בסקר, כ-70%, סבורים כי הכוונה לבטל את שיטת סימון המחירים הנהוגה על משרתת את העסקים ולא את הצרכנים. מנגד, כ-11% סבורים כי שינוי השיטה דווקא ישרת את האינטרסים של הצרכנים.

הפופולריים