סוחרים בירושלים דורשים פיצוי על השבתת הרכבת הקלה

סוחרים בירושלים דורשים פיצוי על השבתת הרכבת הקלה
העבודות על הקו הירוק צפויות להימשך שלושה וחצי חודשים - ויתקיימו בחודשי הקיץ, עמוסי התיירים
מחבר ורד פלמן מחבר ורד פלמן
Getting your Trinity Audio player ready...
רכבת קלה, ירושלים
רכבת קלה, ירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סוחרים במרכז העיר ירושלים זועמים על השבתת הרכבת הקלה בחודשי הקיץ - ודורשים פיצוי על ההכנסה שיאבדו כתוצאה מכך. בתוכנית הבוקר הזה עם אריה גולן בכאן רשת ב, הובאו היום (שני) טענותיהם של כמה בעלי עסקים.

"בעלי החנויות יקרסו, לא תהיה עבודה פה", אמר חנוך נויבואר, בעל חנות תכשיטים ותיקה ברחוב המלך ג'ורג, ויצא נגד העובדה שלא פעלו בשיתוף פעולה עם הסוחרים. "במקום לדחות את זה לאחרי החגים ולאחרי סוכות, דווקא עכשיו בקיץ כשכולם באים, יוצאים, נהנים, יש קניות דווקא עכשיו עד סוף אוגוסט להשבית אותנו".

מאיר מיכה בעל מסעדה ותיקה ויושב ראש ועד סוחרי מרכז העיר, דרש פיצוי הולם לבעלי העסקים: "נגיש להם דוחות של חודשים אחרונים של פידיון העסקים, מישהו צריך לפצות אותנו על זה. יש לנו עובדים, יש לנו שכר דירה, יש לנו ארנונה, צריך לתגמל אותנו. אנחנו השכפ"ץ של ירושלים".

השבתת הרכבת תפגע בעסקים. שוק מחנה יהודה בירושלים (צילום: יונתן זינדל; פלאש 90)

ביום רביעי הרכבת הקלה בירושלים תושבת למשך לפחות שלושה חודשים וחצי, לצורך עבודות חיבור הקו האדום לקו הרכבת הירוק ההולך ונבנה בעיר. המקטע המרכזי שבו נוסעים כמאה אלף בני אדם ביום, מתחנה מרכזית לגבעת המבתר - יושבת.

בהמשך צפוי להיחסם רחוב המלך ג'ורג' לטובת הקמת קו רכבת קלה נוסף - הקו הכחול, התקווה של בעלי העסקים היא שאחרי חודשים רבים של חסימת הגישה לאזור, רשת הרכבות תחייה את מרכז הבירה ותוביל לעלייה בתנועת הקונים.

ביום חמישי נערכה ישיבה של בעלי העסקים עם ראש העירייה בנושא הפגיעה בעסקים, העירייה יצרה פתרונות מסויימים אך לפי שעה אין פיצוי לבעלי העסקים.

אריאל בזיז, חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם תנועת התעוררות ומחזיק תיק העסקים, הגיב: "במהלך השבועות האחרונים פעלנו לקדם פתרונות ממשיים. סבסוד חנייה, תגבור תחבורה ציבורית, הופעות חיות, הקרנות ספורט באוויר הפתוח ופסטיבלים והקלות נוספות – הכול כדי לשמור את מרכז העיר פעיל, תוסס נגיש ואטרקטיבי גם בתקופת ההשבתה".

תגובת צוות אב לתחבורה, האחראי על הפרויקט: "השבוע תצא לדרך אחת הפעולות המשמעותיות ביותר בפרויקט רשת הרכבות הקלות של ירושלים - חיבור הקו הירוק לקו האדום. מהלך שבסיומו תיווצר רשת הרכבות הקלות הראשונה בישראל.
על מנת לשמור על השגרה ככל הניתן, לאורך תקופת העבודות יופעל עבור הנוסעים מערך תחבורה ציבורית מקיף הכולל מערך שאטלים ייעודי ללא עלות, הגברת תדירות והארכת קווי תחבורה ציבורית קיימים. במטרה לאפשר נגישות גבוהה ולוודא שמרכז העיר ימשיך להיות שוקק חיים, תוגבר מערך האופניים באזור ויינתנו הנחות משמעותיות למשתמשים. במקביל, יתוגברו פעילויות תרבות שימשכו לאזור קהל רב".

בחירת העורכת