בשעה שמספר רוכבי הקורקינט והאופניים החשמליים שנהרגים בכבישים רק עולה, עיריות רבות מתעלמות מהתופעה ולא אוכפות עבירות תנועה שמסכנות את הרוכבים ואת שאר הנהגים, כך פורסם הערב (ראשון) במהדורת כאן חדשות.
בקשת חופש מידע שהוגשה על ידי עמותת אור ירוק חשפה מי מבין הרשויות הגדולות בישראל אוכפות עבירות תנועה של רוכבים וכמה כסף העירייה גורפת מהדוחות.
תל אביב-יפו, בה ישהכי הרבה רוכבי קורקינט ושבילי אופניים, מובילה במספר הדוחות. בשנת 2024 רשמה העירייה 43 אלף דוחות, שהכניסו לקופתה יותר מ-17 מיליון שקלים.
הבאה בתור, בפער משמעותי, היא נתניה, עם כ-3,200 דוחות תנועה שהכניסו לקופת העירייה 839 אלף שקלים. בראשון לציון נרשמו 2,688 דוחות שהכניסו לעירייה 780 אלף שקלים. בפתח תקווה נרשמו 1,583 דוחות, שהכניסו לעירייה 766 אלף שקלים. רמת גן היא האחרונה בחמישייה הזו, עם 1,467 דוחות, אמנם העירייה לא חשפה כמה כסף הכניסה באמצעותם.
לצד זאת, ישנן עיריות שלא אוכפות עבירות תנועה של רכבים דו-גלגליים, בניהן: נס ציונה, חיפה, הוד השרון, קריית גת, בית שמש, רהט וביתר עלית. בהרצליה, ירושלים ובת ים התחייבו להתחיל לאכוף את עבירות התנועה בשטחן.
רק הבוקר נהרגה רוכבת קורקינט חשמלי בת 25 כתוצאה מפגיעת משאית בדרך נמיר בתל אביב. על פי עמותת אור ירוק, חמישה רוכבי קורקינטים חשמליים נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2025, אחד בכל חודש בממוצע. בתאריך המקביל בשנת 2024 נהרגו ארבעה בני אדם בתאונות עם קורקינטים חשמליים. תשעה רוכבי קורקינטים חשמליים קיפחו את חייהם בתאונות דרכים בשנת 2024.
עוד בנושא