"נפרדים מעשרות שליחים בכל חודש בגלל ענייני נהיגה": המנגנון של מנכ"לית וולט

רוצה לשנות את הכללים: המנגנון של מנכל"ית וולט
החיפוש הכי נפוץ של הישראלים, המאכל הכי מוזמן, אי-הרווחיות של החברה ותרבות הנהיגה של השליחים - מנכ"לית וולט, ליאור אשכול, עונה על כל השאלות שמסקרנות אותנו | צפו בפרק ה-6 של "המנגנון"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
המנגנון - וולט
צילום: המנגנון - וולט

חברת השליחויות "וולט" התחילה את דרכה בישראל ב-2018 בקטן, בעיקר באזור תל אביב ובעיקר בתחום המזון. אבל עד מהרה התפשטה למוקדים רבים בארץ, ועם הזמן עשתה מתיחת פנים והגדילה את תחומי פעילותה. "ב-2020 זה לא בדיוק אותה וולט שאנחנו מכירים היום", אמרה מנכ"לית החברה ליאור אשכול. "אנחנו נמצאים ב-170 יישובים ברחבי הארץ, קטנים וגדולים. יש כ-5,000 בתי עסק – 4,000 מסעדות, סופרים, בתי מרקחת, חנויות צעצועים ועוד. יש 15 אלף שליחים ושליחות ואלף עובדים במטה". 

"וולט היא פלטפורמה טכנולוגית שמחברת בין הצרכן, השליח והעסק. עבור בית העסק זו הכנסה נוספת, ועבור השליחים זו פרנסה נוספת", הסבירה אשכול. "כל פעם כל צד צריך לבחור להשתתף. התפקיד שלנו הוא לוודא שזה תמיד יהיה משתלם, ולראות איך יוצא מצב שכולם מרוויחים ושזה יהיה נגיש לצרכן". האם וולט מצליחה לייצר רווחים גדולים? "התעשייה שלנו באופן כללי בעלת רווחיות נמוכה", השיבה אשכול.

על התלונות נגד תרבות הנהיגה של השליחים אמרה: "אנחנו מודעים לנושא הזה ומתמודדים איתו. אנחנו פועלים עם המשטרה ועם עיריית תל אביב, ויצאנו בקמפיין 'מחכים לנו בבית' עם השליחים. יש לנו חברה שמנטרת סטנדרט שירות, כך שאם מתקבלות תלונות אנחנו מטפלים בזה. בכל חודש אנחנו נפרדים מעשרות שליחים בגלל ענייני נהיגה. אין שום דבר במודל של וולט שמתמרץ שליחים לנסוע יותר מהר".

הפופולריים