משבר הקורונה נותן לנו הזדמנות לבחון מהי מנהיגות ואילו החלטות צריכים לקבל מנהיגים. כבר שנים פונים אלינו כהורים כדי להשתתף במה שנקרא "הלמידה מרחוק. שולחים לנו מיילים, מאמנים אותנו, מבקשים מאיתנו להיות מרוכזים, מסבירים לנו את החשיבות הגדולה מאוד של קשר ישיר בימי משבר בין התלמידים לבין המורים שלהם, בין התלמידים לבין עצמם, למקרה שאולי לא נוכל לצאת מהבית.
והנה זה קרה, אסור לצאת מהבית והלמידה מרחוק עבדה נהדר. "אני מאוד נהניתי מהלמידה מרחוק כי אני מאוד אוהבת שגרה וכשקמים בבוקר, בשמונה בבוקר המורה עשתה נוכחות ושייכה לנו משימות" מספרת גלי קרקובסקי, תלמידת כיתה ד בבית הספר אביב בתל אביב. "המורה דיברה איתנו משמונה בבוקר עד אחת וחצי בצוהריים וזה עזר לנו להעביר את היום, אז זה היה ממש כיף".
בשלושת הימים האחרונים הילדות שלנו היו מחוברות למחשב, דיברו עם החברים שלהם, היו בקשר יום-יומי עם המורים שלהם. אבל אז גילו במשרד האוצר שצריך לשלם למורים כסף על עבודתם גם אם הם יושבים בבית, והדבר הזה לא התחבר אחד לשני. "היה לי מאוד כיף בלמידה מרחוק ועכשיו כשאין אותה אין לי מה לעשות כשאני קמה בבוקר", אומרת תמר, אחותה של גלי, תלמידת כיתה ג.
פתאום הלמידה מרחוק היא לא דבר חשוב. אז איפה שר החינוך? שר החינוך שאמור לייצג את המורים ולשרת אותנו ההורים איפה הוא? הוא הלך לאיבוד בבידוד ואיתו גם הלמידה מרחוק. כל כך חבל, בדיוק כשצריך אותה.