קנס או פרס? כך קוקה קולה כופפה את רשות התחרות

קנס או פרס? כך קוקה קולה כופפה את רשות התחרות
החברה המרכזית להפצת משקאות קלים, או "קוקה קולה" - כפי שהיא קרויה על שם המשקה הפופולארי ביותר אותו היא מייצרת, היא מטרה קבועה לחצים של רשות התחרות. אבל כשסוף סוף הרשות עושה את תפקידה ומענישה את קוקה קולה על פעולות מונופוליסטיות - זה לא מחזיק מים
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
קוקה קולה
צילום: ללא קרדיט

במרץ 2017 תכננה רשות התחרות להטיל קנס על קוקה קולה בגובה של 62 מיליון שקלים. החברה ניצלה את הכוח שלה כמונופול והציעה לבעלי חנויות הטבות והנחות אם הם יעבדו איתה בבלעדיות. הם אפילו חילקו מקררים וצלוניות, ואז איימו: "ניקח לכם את המקרר אם לא תקשיבו לנו". על ההתנהגות הלבבית שלהם קוקה קולה הייתה אמורה לחטוף קנס וסמנכ"ל ההפצה אמור היה לשלם מאות אלפי שקלים מכיסו הפרטי.

הפרק השני בסיפור קורה כעבור שנתיים. באפריל 2019 הופחת הקנס של קוקה קולה ל-51 מיליון שקלים. בקוקה קולה אומרים שאחרי הליכי שימוע הם הצליחו לשכנע את רשות התחרות שהטענות שלהם שגויות, אפילו סעיף האחריות האישית שלהם נעלם.

לא עברו כמה חודשים והקנס על קוקה קולה שוב יורד - הפעם ל-39 מיליון שקלים. הנחה של 23 מיליון שקלים לקוקה קולה מהקנס המקורי. לא פלא שבחברה מיהרו להוציא הודעה שמדובר בפרס ולא קנס. ככה לא נלחמים במונופול. 

מהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים נמסר: "הקנס הופחת לאחר שבמסגרת הליכי שימוע, הבינה רשות התחרות כי טענות שהעלתה נגד החברה ומנהליה הן טענות שגויות ובלתי מבוססות משפטית ועובדתית. לכן ביטלה הרשות חלק מהעיצומים שהטילה על החברה. רשות התחרות אף חזרה בה מהטענות האישיות שטענה כלפי מנהל בחברה ועל כן חזרה בה גם מהטלת העיצום האישי".

הפופולריים