לוקשים בוורוד

הסרט ברבי מתיימר להעצים נשים ועושה בדיוק ההיפך

הסרט ברבי מתיימר להעצים נשים ועושה בדיוק ההיפך
הניצחון של ברבי בקופות הוא הניצחון של כל הנשים? לסיון סיסאי יש כמה דברים לומר על שובר הקופות
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
סיון סיסאי
צילום: ללא

בנות סוף סוף סופרים אותנו, ליטרלי. הסרט ברבי הכניס מיליארד דולר בתוך שבועיים והפך את גרטה גרוויג, יוצרת הסרט, לאישה הראשונה שהגיעה להישג הזה. נכון - אפשר לדבר שעות על המוסר הכפול של הליהוק של מרגו רובי לתפקיד, שבעצם הוא גאוני כי הוא בדיוק מנסה להעביר את המסר של הסרט. או על העובדה שכל משרד שיווק ניצל אותו כדי שאתן תרכשו את המוצרים שלו. בשורה התחתונה, בקיץ של שני שוברי קופות מרכזיים לשני המגדרים, אופנהיימר וברבי – אנחנו, הנשים ניצחנו.

ממש כמו עלילת הסרט, ובלי לגלות יותר מידי למי שעוד לא הלך לצפות, אני באה לגלות לכם סוד שמרגיש שאסור שאנחנו הנשים שנדע. סוף סוף הבינו שיש קהל נשי חזק - ובעיקר חכם. אם פעם לא נספרנו בכלל, בהמשך הביאו לנו בובות ברבי ואמרו לנו שחקו. היום, הסרט מוכיח שבשביל להביא אותנו בהמונינו לבתי הקולנוע ולפתוח את הארנקים שלנו המסר צריך להיות כזה שאנחנו מוכנות לשמוע - על אחוות נשים, אהבה עצמית ובעיקר שהשפה הקולנועית יכולה לשם שינוי להיות מהמבט הנשי.

אנקדוטה לא ממש קשורה אבל בעצם כן - אופנהיימר רק עכשיו חצה את חצי מיליארד דולר הכנסות. אז בפעם הבאה שחושבים האם לייצר משהו בשביל נשים והאם לנשים יש כוח צרכני התשובה היא חד משמעית – כן. ובתנאי שזה יעשה בשביל נשים באמת ועל ידי נשים.

את הכוח הזה אפשר לתעל לכל כך הרבה תחומים בחיים: תעשיית הטקסטיל והיופי, תעשיית הבידור, שיוויון במקומות עבודה, דימוי גוף חיובי, אקדמיה ואפילו דייטינג, רק תבחרו. אז בדיוק כמו שברבי בסרט עוברת התעוררות - אנחנו לא יכולות להמשיך לעצום עיניים. בפעם הבאה שתרצו להיכנע לתכתיבי החברה, תזכרו שהכוח הצרכני בידיים שלכן. ובעל המאה הוא בעל הדעה. תלמדו מברבי.

הפופולריים