תחילת 2015, קמפיין בחירות לכנסת ה-20: הסקרים מראים שבנימין נתניהו עמד להפסיד את ההימור שלקח בהקדמת הבחירות ויו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, מתקרב לראשות הממשלה. אם לא די בכך, חודש לפני הבחירות עמד מבקר המדינה, יוסף שפירא, להטיל פצצה - דו"ח עבה בנוגע להוצאות משפחת נתניהו.
צוות הקמפיין היה מצומצם וכלל אז כמה מעדי המדינה כיום בתיקי ראש הממשלה. בין היתר: שלמה פילבר, שתפקד כמנהל הסקרים והלוגיסטיקה, וניר חפץ שהיה איש הקשר לראש הממשלה ורעייתו. אל הצוות צירף נתניהו את מקורבו עו"ד דוד שמרון ואת יעקב בורובסקי, בעברו עובד במבקר המדינה, ושותפתו שולי אשבול.
הצוות הגדיר את פרק ה' בדוח המבקר כבעל פוטנציאל הנזק הגבוה מבחינה ציבורית. לפי הביקורת, בזמן שישראל מתמודדת עם משבר קשה "סידר לעצמו ראש הממשלה פטור מיוחד לטובת מילוי בריכת השחייה הפרטית והשקיית גינות הנוי".
בליכוד הבינו שצריך להסיט את האש. יותר נכון – נתניהו הבין. אמנם ישנם צוות יועצים, מומחים ואסטרטגים, אבל כמו שאמר לכאן חדשות אחד מאנשי הצוות בשיחת רקע – בקמפיין בחירות, יועץ יכול רק להפריע לנתניהו. הוא יודע הכי טוב. המומחיות שלו היא לדלג מעל הפרשנים ולירות חצים ישר לתוך בסיס המצביעים שלו.
המומחיות של נתניהו היא גם מה שהוביל למהלך הבא: צוות הדיגיטל של נתניהו שלח הצעה להוסיף יותר תוכן אישי לקמפיין. ואכן, נתניהו העלה כמה תמונות עם משפחתו והתאים את המסרים למדיה. לצד זאת, בליכוד פרסמו שורת סרטונים שדיברו ישר למצביעים, כמו סרטון ה"בייבי-סיטר", והסרטון שבו נראים ועדי עובדים יושבים לצד איש חמאס. במקביל, במטה ההסברה עמלו קשה נגד קמפיין V15 - תנועת V15 שביקשה להחליף את נתניהו ולהעלות שלטון שמאל. בצוות הקמפיין הפכו עולמות כדי לאתר תורמים מחו"ל לתנועה.
נתניהו בסיור בשוק בירושלים בעת קמפיין הבחירות (צילום: פלאש 90)
לבסוף כונסה מסיבת עיתונאים שעסקה בקמפיין הנגדי נגד התנועה. כול הצוות עבר תדרוך וחולק דף מסרים ורקע. בחן היתר נשלחו הודעות לתקשורת. בעיתון "ישראל היום" הופיעו לעתים ההודעות האלו כלשונן, אפילו מבלי לתקן שגיאות כתיב.
הן בהודעה לעיתונות והן בעיתון "ישראל היום" נכתב: "מפלגת העבודה בראשותו של ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג וציפי לבני מנהלים בחודש האחרון קמפיין עתיר משאבים הזוכה לשם V-15. הקמפיין קורא באופן חד ונחרץ להחליף את השלטון ואת העומד בראשה". בהודעה לעיתונות ניתן לקמפיין השם "פרשת העמותות 2", וכך גם ב"ישראל היום". בזמן שראש המטה, שלמה פילבר, חותם על תצהיר לפיו אין קשר בין "ישראל היום" לנתניהו, צוות הקמפיין בתדריך הפנימי דווקא לא מכחיש שיש קשר. ייתכן וגם על הדברים האלה יעיד בקרוב פילבר כעד מדינה.
המהלך נגד כחלון ו"הערבים נעים בכמויות אדירות"
בישורת האחרונה של קמפיין בחירות, לאחר נאום נתניהו בקונגרס והעימות עם הנשיא לשעבר אובמה, מחליט סוף סוף נתניהו להתראיין לתקשורת הישראלית. במסגרת הקמפיין, אחת ההצעות של צוות הקמפיין הייתה להכין תשדיר "אנונימי" נגד כחלון. בצוות חושבים על תסריט לפיו רק בסוף שורת סרטונים נגדו, ייחשף הקמפיין וייאמר כי ההצלחות הן של הליכוד ולא של מפלגת "כולנו".
נתניהו בחגיגות הניצחון בבחירות 2015 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
החלק האחרון בקמפיין נוגע למצביעים הערבים. נתניהו מקבל תדרוך לפיו במגזר הערבי מושקעים עשרות מיליוני דולרים לטובת קידום תכנית להפלת שלטון הימין. לכן, ביום האחרון של הקמפיין הוא פוצח במסר ברור לבסיס המצביעים שלו בעניין – "שלטון הימין בסכנה: המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי". זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה נתניהו והליכוד משתמשים בטריק הזה. גם בשנת 2009, ביום הבחירות, אפי איתם מצטרף לליכוד ויוצא סרטון דומה.
הניצחון של נתניהו בבחירות דאז לא היה נגד הרצוג ולבני. הוא ניצח בעיקר את בנט. החצים הופנו אולי כלפי "המחנה הציוני" או "יש עתיד", אך קהל המטרה היה ימני. ראינו את הטקטיקה הזו גם במשבר הגיוס האחרון – "הבית היהודי" מול הליכוד ולהיפך. סביר להניח שנראה את אותם טריקים בדיוק גם בבחירות הבאות.