"ארדואן הוכיח הרבה רצון טוב בשנה האחרונה, אך יחסים בין מדינות שנבנים בצורה נכונה, לא תלויים באדם, אלא במערכת", כך אמרה אירית ליליאן, שמונתה לתפקיד השגרירה הישראלית בטורקיה, בריאיון היום (שני) לאסתי פרז בתוכנית חצי היום. לדברי ליליאן, למרות התחממות היחסים, לא נכון לומר שישראל חסינה בפני כל רעידת אדמה פוליטית: "אין תעודת ביטוח. אנחנו בונים רשת ביטחון של פקידות ברמה גבוהה שיוכל לעקוף רטוריקה לא נעימה וביקורתית", הסבירה והציעה להסתכל על ארדואן כעל מנהיג פרגמטי שמבין תהליכים היסטוריים.
האזינו לריאיון המלא עם שגרירת ישראל הנכנסת בטורקיה
כמי שכיהנה כראשת הנציגות הישראלית באנקרה מינואר שנה שעברה וקיבלה את המינוי הרשמי כעת, ליליאן התייחסה להתחממות היחסים ההדרגתית בין שתי המדינות: "שני הצדדים הבינו שאנחנו במצב לא נורמלי. שתי מדינות בעלות חשיבות אזורית עצומה, שהנתק לא הועיל להן, ולא למצב הגאו-פוליטי האזורי. כחלק מהתהליך הוחלט שצריכים לבנות יסודות שונים מבעבר - לנסות להביא לבניית מנגנון חדש שיאפשר יחסים נורמלים, ומצד שני שיהיה בו מרכיב למניעת סכסוכים. בסוגיה הפלסטינית מדובר בהליכה על קליפות ביצים. אך כמו שסוכם - הוסכם שלא על הכול חייבים להסכים", ציינה.
עוד שיתפה כי היא שמחה להיות חלק משינוי ניכר במינוי נשים לתפקדי מפתח בשירות החוץ הישראלי: "אנחנו קבוצה מאוד גדולה של נשים, אבל הנוכחות בצמתי קבלת החלטות לא תאמה את מספרנו הנומינלי. שר החוץ לפיד והמנכ"ל אלון אושפיז שמו למטרה לקדם נשים לשולחן קבלת ההחלטות. זה חשוב לנו כחברה – שהשיוויון המגדרי לא רק יראה, אלא גם יעשה", אמרה והביעה תקווה כי נוכחותו של שגריר בטורקיה יהיה משהו טבעי, שלא מדברים עליו ברדיו.