הממשלה תאשר: הטיפול בתיק ההתבטאויות הגזעניות של הרב שמואל אליהו יעבור משר המשפטים לשר הדתות

הממשלה תאשר: הטיפול המשמעתי ברב אליהו יעבור למשרד הדתות
שר המשפטים החליט להעביר את הסמכות בתיק לשר הדתות מלכיאלי, אחרי שטרם קיבל החלטה בנושא
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
הרב שמואל אליהו
צילום: בלי

הממשלה תאשר ביום ראשון את העברת הטיפול בתיק המשמעתי של הרב שמואל אליהו משר המשפטים לשר הדתות. זאת לאחר שעד יום לא קיבל שר המשפטים החלטה סופית בעניין בעקבות פסיקת בג"ץ בעקבות אמירותיו הגזעניות של הרב. כעת שר המשפטים לוין ושר הדתות מלכיאלי החליטו שהסכמות תעבור לשר הדתות. 

בספטמבר 2020 קבע בג"ץ כי כי יש להעמיד לדין משמעתי את רב העיר צפת הרב שמואל אליהו, בגין התבטאויות גזעניות ופוליטיות. זאת בתשובה לעתירת התנועה הרפורמית, יחד עם האגודה לזכויות האזרח, תג מאיר והמטה למאבק בגזענות, שהוגשה עוד ב-2016 נגד שרת המשפטים לשעבר איילת שקד ויועץ המשפטי לממשלה בדרישה להעמיד את הרב אליהו לדין משמעתי.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ציינה במסגרת קביעת בג"ץ על אמירותיו של הרב אליהו כי אלו "אמירות אשר, בסבירות קרובה לוודאית, חותרות תחת יסודות השירות הציבורי; התבטאויות הקוראות לפעול בניגוד להוראות החוק או בניגוד למדיניות הממשלה; וכן התבטאויות המהוות פעילות מפלגתית אסורה או התבטאויות שיש בהן, לכאורה, כדי לפגוע, לבזות או להשפיל אוכלוסיות שלמות, אינן חוסות תחת חופש הביטוי הנתון לרב עיר. משמעות כהונתו כמשרת ציבור היא שאין באפשרותו להביע דעות כאלו ללא מגבלה, ועליו לגזור על עצמו התנהגות ממלכתית ההולמת את מעמדו".

 

הפופולריים