סגן יו"ר הפרלמנט המרוקני לכאן חדשות: "ישראל עמדה במחויבויות שלה"

בכיר מרוקני לכאן חדשות: "ישראל עמדה במחויבויות שלה"
מוחמד אוזין אמר בשיחה מיוחדת לכאן חדשות כי ארצו מלאת הערכה על הכרת ישראל בריבונות מרוקו בסהרה המערבית. הוא הוסיף: "ההחלטה הישראלית מחזקת רמת האמון בין המדינות". לדבריו, "ההכרה הישראלית דווקא יכולה להתניע מחדש את תהליך השלום עם הפלסטינים"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מוחמד אוזין
צילום: ללא

סגן יו"ר הפרלמנט המרוקני וראש מפלגת התנועה העממית במרוקו, מוחמד אוזין, אמר היום (רביעי) לכאן חדשות, כי ארצו מלאת הערכה כלפי ממשלת ישראל, על הכרתה בריבונות של מרוקו על חבל סהרה המערבית. בשיחה שפורסמה בתוכנית בחצי היום בכאן רשת ב אמר כי "ההכרה הזאת היא עמידה ברורה מצד ישראל לצד הצדק, האמת והלגיטימיות. ישראל עמדה במחויבויות שלה, בהתאם להסכם המשולש בינה לבין מרוקו לבין ארצות הברית בדצמבר 2020". 

יו"ר הפרלמנט המרוקני הדגיש כי ההכרה של ישראל, יצרה תזוזה והתפתחויות ביחסים בין המדינות, כאשר בראשן ההזמנה של מלך מרוקו לראש הממשלה בנימין נתניהו לבקר בממלכה: "ההחלטה הישראלית מחזקת רמת האמון בין המדינות". אוזין ציין כי מצופה שביקורו של נתניהו במרוקו, ופגישתו עם המלך, יפתחו אופקים - לא רק בתחומים העוסקים ביחסים בין שתי המדינות, אלא גם בכל הקשור לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים.

בתוך כך, אוזין דחה את הביקורות שנשמעות מצד מתנגדי הנרמול עם ישראל במרוקו וגם מצד חזית הפוליסריו בחבל סהרה ואלג'יריה שתומכת בה. בנוסף, דחה את ההשוואה שאותם גורמים מנסים לעשות בין המצב בסהרה המערבית למצב בשטחים הפלסטיניים. לדבריו, ההכרה הישראלית דווקא יכולה לתרום לייצוב השלום וגם להתניע מחדש את תהליך השלום.

אוזין התייחס גם לשאלה אם המחווה הישראלית תקל על כינוסו של פורום הנגב של ישראל ומדינות הסכמי אברהם שהיה אמור להתקיים במרוקו בשבועות האחרונים. סגן יו"ר הפרלמנט המרוקני השיב כי ההחלטה לדחות אותו קשורה להחלטה של מרוקו לספק את האווירה המתאימה לקיומו ועל מנת להביא להצלחתו.

הפופולריים