אלפי חיילים אמריקנים הגיעו לים האדום: "ניתן מענה מהיר"

אלפי חיילים אמריקנים הגיעו לים האדום: "ניתן מענה מהיר"
מפקד הצי החמישי של ארה"ב בריאיון לכאן חדשות, אחרי הגעת 3,000 החיילים האמריקנים לים האדום בעקבות האיום האיראני • ברקע ההגעה, נפגש מלך בחריין עם בכיר בצבא האמריקני והודעה על המעורבות של ארה"ב להבטחת היציבות באזור
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
פעילות ימית מבצעית משותפת של חיל הים הישראלי והאמריקני ארה"ב צה"ל
צילום: דובר צה"ל

דובר הצי החמישי של ארה"ב, טימותי הוקינס, אמר בריאיון לכאן חדשות על הגעת 3,000 החיילים האמריקנים לאזור הים האדום בשל האיום האיראני על ספינות וחטיפת מכליות הנפט, כי "תהיה נוכחות קבועה כדי לאפשר מענה מהיר למקרה של בעיה". כך פורסם היום (שלישי) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.

לדבריו, "המטרה המרכזית של הכוחות הנוספים היא לתת יותר אופציות וגמישות למקבלי ההחלטות ולמפקדים בשטח. בימים הקרובים הכוחות יערכו תרגילים, בין היתר עם שותפים, וכן מבצעים בשטח - כדי לתת ביטחון ויציבות אזורית".

3,000 החיילים, בהם אנשי מרינס, הגיעו על שתי ספינות של הצבא, אחרי שבשנתיים האחרונות איראן לכדה, או ניסתה ללכוד, כ-20 ספינות אזרחיות. "נתמקד בלתת מענה לכל איום שיגרום לחוסר יציבות, יחד עם בעלי בריתנו", הבהיר הוקינס והוסיף: "אם נראה משהו מטריד שמצריך תשומת לב מצידנו, נפעל כדי לתת לו מענה".

ברקע ההגעה, נפגש אתמול מלך בחריין חמד בן עיסא בארמונו במנאמה עם מפקד פיקוד מרכז האמריקני מייקל קורילה. לפי סוכנות הידיעות הבחריינית, במהלך הפגישה שיבח המלך את התפקיד המרכזי שממלא הממשל האמריקני בשיתוף פעולה עם בעלות הברית כדי "לבסס ביטחון, שלום ויציבות ברחבי האזור והעולם". כמו כן, הביע המלך הערכה למאמציו של קורילה לפתח את שיתוף הפעולה בין ארצות הברית לבחריין בתחום הצבא וההגנתי.

הפופולריים