בסביבת נתניהו סתרו את טענות סמוטריץ'

בסביבת נתניהו סתרו את טענות סמוטריץ'
זאת לאחר שהצהיר כי רה"מ תמך בו. לפי סביבתו של נתניהו, הוא פעל בכדי להסביר לשר האוצר את הצורך בהעברת התקציב לרשויות הערביות • משרד הנגב והגליל היה אמור להעביר 30% מתקציבו לרשויות ערביות, אך מנע אותם. זאת בהתאם להחלטת הממשלה על תכנית הפיתוח הכלכלי לחברה הערבית
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
נתניהו וסמוטריץ'
צילום: גטי אימג'ס

סביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו סתרה את הצהרותיו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. כפי שפורסם אתמול (שלישי) בחדשות הערב בכאן 11, בסביבת רה"מ אמרו שנתניהו פעל כדי להסביר לסמוטריץ' את הצורך בהעברת הכספים. זאת בניגוד לטענותיו של סמוטריץ' שאמר הבוקר בראיון לכאן ב כי נתניהו תמך בעמדתו, בנוגע להקפאת הכספים להשכלה גבוהה במזרח ירושלים. לצד דברי סביבתו של רה"מ, ישנן גם עמדת ראש המל"ל צחי הנגבי ועמדות ראשי מערכת הביטחון, על הצורך בתכנית הלימודים כפי שהיא כעת.

במקביל, משרד הנגב והגליל מנע העברת תקציבים לחברה הערבית. המשרד היה אמור להעביר 30% מתקציבו לרשויות ערביות בהתאם להחלטת הממשלה על תכנית הפיתוח הכלכלי של החברה הערבית. אלא שלדברי גורמים בממשלה, מאז נכנס השר יצחק וסרלאוף לתפקידו, המשרד נמנע מלפרסם קולות קוראים לתכניות השונות שהפעילו בשנה שעברה בהן תוכניות חינוך, השכלה גבוהה, תעסוקה וקידום נשים בחברה הערבית.

עוד אמרו בממשלה כי הקולות הקוראים שפירסם משרד הנגב והגליל מנוסחים באופן שרשויות ערביות אינן עומדות בקריטריונים כדי לגשת אליהם ואינן זכאיות לתקציב. השר וסרלאוף בתגובה: "משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי פעל באופן שוויוני כדי לקדם את כלל תושבי הנגב, הגליל ויישובי החוסן תחת אחריותו. המשרד השקיע מיליוני שקלים בחברה הערבית והבדואית, וזאת במסגרת מגוון קולות קוראים. המשרד לא יאפשר לוועדות היגוי שהקימה הממשלה הקודמת לקבוע את המדיניות ואת סדר העדיפויות המקצועי שלו". 

 

הפופולריים