"מגיש אנשים מהחבר'ה": אמסלם חשף את שיטת המינויים שלו

"מגיש אנשים מהחבר'ה": אמסלם חשף את שיטת המינויים שלו
אחרי הקריאה שלו לפיטורי היועמ"שית והעימות החריף עם ראש רשות החברות - השר לשיתוף פעולה אזורי בריאיון לכאן רשת ב • האזינו
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
השר דוד אמסלם, ארכיון
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לשיתוף פעולה אזורי דוד אמסלם התייחס הבוקר (ראשון) בריאיון בתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב, לדרך בה הוא נוהג למנות בכירים תחתיו. "אני לא יכול למנות אף אחד מחוץ לנבחרת (הדירקטורים)", אמר השר אמסלם בריאיון. "התפקיד שלי זה למנות דירקטורים". כשנשאל אם חלק מהמינויים עוסקים בחברים שלו, השיב: "בוודאי, את מי אני אמנה? אני מגיש אנשים שאני מכיר מהחבר'ה. התפקיד שלי זה להגיש אנשים שאני מכיר ומעריך. אני מגיש אנשים ראויים, אנשים טובים".

האזינו לריאיון המלא עם השר דוד אמסלם בכאן רשת ב

השר אמסלם התייחס בריאיון גם להחלטתו להדיח את ראש רשות החברות, מיכל רוזנבוים, מתפקידה. "הבנתי שיש לי פה עסק עם משהו מטורף. שנה פיטרת 30 איש מתוך 60? איפה הדרג המקצועי פה? ביקשתי את רשימת העובדים ולהיפגש איתם - והיא לא הסכימה. אני חושב שהיא נזק ופועלת בניגוד עניינים מובהקת. יש לה מניעות מלגעת בשלושת-רבעי מהחברות".

בחודש שעבר תקף אמסלם בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, וטען כי היא "האדם הכי מסוכן במדינת ישראל" ושצריך להזיז אותה מתפקידה. בריאיון לאיילה חסון בכאן חדשות, התייחס אמסלם לדברים שהטיח ביועמ"שית, ואמר: "לא מתחרט על האמירה שלי נגדה, השמאל אומר כל הזמן שנתניהו הסכנה הכי גדולה למדינה, אנחנו בעיצומו של מרד צבאי".

מוקדם יותר באותו חודש התגלע עימות בין אמסלם לבין ראש רשות החברות, מיכל רוזנבוים. במכתב חריף ששלח לרוזנבוים, דרש ממנה אמסלם לא לפנות אליו: "לא אהיה שותף למשחק הזה שאת משחקת בו. בהמשך להתנהלותך השערורייתית, המעלה אף חשד לעבירות על טוהר המידות – אני מסיר את אחריותי ממך ולא מעוניין עוד במכתבייך התכופים". 

אמסלם אף שלח "עקיצה" במכתבו למשנה ליועצת המשפטית לממשלה, והוסיף: "את מוזמנת כאמור, להמשיך לפנות למנהלך הישיר, חברך הטוב ושותפך לפוטש, גיל לימון". השר כתב את הדברים בתגובה לשרשרת אירועים שאליהם התייחסה בשבועות האחרונים רוזנבוים - בהם התנגדותה להדחת יו"ר דואר ישראל, למינוי ממלא מקום היועץ המשפטי של חברת נתיבי ישראל, הדחת מנכ"ל רכבת ישראל ועוד. בתגובה שיגרה רוזנבוים מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו דרשה את התערבותו הדחופה בעקבות התנהלותו של אמסלם.

מרשות החברות הממשלתיות נמסר: "במדינת ישראל יש כיום כמאה חברות ממשלתיות המעסיקות כ-55 אלף עובדים ומנהלות נכסים בשווי של 250 מיליארד שקלים. מנהלת הרשות, מיכל רוזנבוים, תמשיך ותעמוד על כך שהמפעל העצום הזה, השייך כולו לציבור הישראלי, יתנהל על פי סטנדרטיים מקצועיים ויעילים.

בקופת החברות הממשלתיות יש בימים אלה שני מיליארד שקלים שממתינים כבר תקופה ארוכה לאישורו של השר אמסלם להעברתם לקופה הציבורית, אלא שהשר, משיקוליו, מסרב לעשות זאת. כמו כן, מנהלת רשות החברות ביקשה בשבוע שעבר מראש הממשלה להופיע בפני ממשלת ישראל ולסקור בפני השרים את המצב החמור אליו נקלעו החברות עקב אי איוש של הדירקטוריונים של החברות לאור סרובו של השר אמסלם לקדם מינויים אלה.

מנהלת רשות החברות תמשיך לבצע את תפקידה ללא מורא וכל הנסיונות להלך עליה אימים לא יועילו".

 

הפופולריים