אזהרת המפכ"ל: מתקשים לטפל בפשיעה

אזהרת המפכ"ל: מתקשים לטפל בפשיעה
שבתאי לשרים: הטיפול בעשרות הפגנות מקשה על הטיפול בפשיעה, כוח האדם של המשטרה בשטח - מתוח עד הקצה • המפכ"ל התנגד להקמת ועדת החקירה לרוגלות: "תקשה עוד יותר על המשטרה"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
רנ"צ יעקב שבתאי, 04.04.23
צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

בשיחות סגורות שקיים עם שרים וגורמים פוליטיים, לקראת ההצבעה על הקמת ועדת הבדיקה לפרשת הרוגלות, אמר מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי כי המשטרה "מתוחה עד הקצה". כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות הערב בכאן 11. לדברי המפכ"ל, המשטרה מתוחה עד הקצה בשל ההפגנות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ מבחינת כוח האדם שלה. עוד נמסר כי לדבריו, יחד עם הפסקת הרוגלות וצמצום הכלים הטכנולוגיים - המשטרה מתקשה לטפל בפשיעה.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "הציטוט אינו נכון, המפכ"ל מדגיש בדבריו כי יש להחזיר את הכלים הטכנולוגיים למשטרת ישראל בהקדם, כדי להתמודד מול הפשיעה החמורה".

למרות חוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה, בהרב־מיארה, הממשלה אישרה היום את הצעתו של שר המשפטים יריב לוין להקים ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת הרוגלות. הוועדה קיבלה סמכויות חקירה, ותוסמך לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות ומערכות הפיקוח עליהן, בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה.

במהלך הדיון, שהתקיים בלי שראש הממשלה בנימין נתניהו נוכח בו, הסכים לוין להצעתו של השר דיכטר שוועדת החקירה תוכל ליזום היוועצות עם היועמ"שית בנוגע לתיקים פתוחים. בתגובה לבקשתו של המשנה ליועצת המשפטית, גיל לימון, שהוועדה לא תעסוק בתיקים פתוחים, אמר לוין כי דבריו חמורים מאד ומונעים זכויות אדם. "אם אנחנו יודעים שנעשה עוול בתיק פתוח, לא נתעסק בו?", אמר לוין.

הפופולריים