נכשל בהיסטוריה? בדיקת העובדות לדברי אייכלר

נכשל בהיסטוריה? בדיקת העובדות לדברי אייכלר
האם הטקסט האנטי ציוני מתכתב עם העובדות? עקיבא נוביק, מגיש חדשות הלילה, השווה בין גרסת הסיפור הציוני מפי הח"כ מיהדות התורה, לבין גרסת המציאות
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
-
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ההודעה של אייכלר אתמול (ראשון) היא אחד הטקסטים הארסיים שנשמעו בישראל מפי חבר כנסת יהודי, וגם ח״כים ערבים היו מהססים כמה פעמים לפני פרסום כאלה אמירות. אבל המאמר של אייכלר לוקה גם בסילוף ועיוות הסטורי. בואו נצא לקריאה מודרכת בהשקפתו של נציג הקנאים בכנסת.

"זה יותר ממאה שנה שאלוקי ישראל מציל את ארץ ישראל מיד אלילי הכוח, התרבות הרעה והתבוללות המשטר החילוני. הציונים והפרטיזנים לא מנעו שואה באירופה"

העובדות: צודק. הם אכן לא מנעו אותה.

"הגרמנים נבלמו בדרך לכיבוש ארץ ישראל בניסי ניסים ולא בגלל הציונים"

העובדות: קורפוס אפריקה הגרמני, בפיקודו של ארווין רומל, איים לכבוש את ישראל ב1942 ונבלם בקרב אל עלמיין בשערי מצרים. זה לא קרה 'בגלל הציונים' אלא בזכות לחימת הגבורה של הארמיה השמינית בפיקודו של לוטננט-גנרל מונטגומרי. בשורותיו לחמו אלפי יהודים. ככל הידוע לנו, כולם היו ציונים. אחד הבכירים שבהם הוא בריגדיר קיש, סבו של השר הציוני יואב קיש.

"הציונים התנכרו ליהודי הגולה. חלק מאנשי היודנראט שיתפו פעולה עם הנאצים. חלקם סחרו ומכרו את יהודי הגולה. ההנהגה הציונית בארץ סירבה והכשילה את 'תכניות ההצלה'"

העובדות: יש והייתה ביקורת על היישוב בארץ שלא עשה מספיק להצלת היהודים, ומחלוקת לגבי כמה יכולת הייתה לו להשפיע על מהלך האירועים. מעט כלי הנשק בישוב בקושי הספיקו להגנה על חיי היהודים, ובוודאי שלא היו משפיעים על צבאות הציר. יהודים רבים התגייסו להילחם בנאצים בשורות הצבא הבריטי.

חלק מהעסקנים אכן שיתפו פעולה עם הנאצים, רובם המוחלט מתוך רמות שונות של כפיה או איום. בהונגריה היו משאים ומתנים מול הנאצים. אחת הדמויות הבולטות שנמלטו מהונגריה, היה האדמו"ר מבעלזא, שהורה לחסידיו להישאר באירופה ונמלט לארץ ישראל, בסיוע הסוכנות היהודית הציונית שהנפיקה לו סרטיפיקט (כך למשל ע"פ ספרו של הרב נתן יהודה אורטנר "דבר חן").

לא נכון שהציונים התנכרו ליהודי הגולה. תנועות הנוער הציוניות פעלו להזהיר את יהודי מזרח אירופה מהסכנה הנשקפת להם, ולעודד עליה ארצה. מי שסיכלו זאת היו בעיקר מנהיגי היהדות החרדית. ובנוגע לתוכניות ההצלה - הן היו בעיקר המשא ומתן של ועד ההצלה ההונגרי, עסקת סחורה תמורת דם שקסטנר ניסה להשיג. אייכלר אוחז את החבל משני קצותיו – מצד אחד בז למשא ומתן, ומצד שני מאשים את הציונים בהכשלתו.

״גם לאחר השואה, כל המהגרים היהודים בתפוצות העולם, חיים מאז בשלום ובשקט יחסי. רק בארץ ישראל נשפך דם יהודי כמים, מאז ועד הנה. סכנת השמדה גרעינית מאיימת על מדינת ישראל בלבד"

העובדות: אייכלר מעלה נקודה. אכן, מאז הקמתה נרצחו במדינת ישראל יותר יהודים מבכל מקום אחר בעולם בשל יהדותם. במדינות רבות בעולם חיים כיום יהודים בשקט יחסי, יותר מבישראל. אבל סכנה גרעינית מאיימת תאורטית על כמה וכמה מדינות. למשל, הודו ופקיסטן נמצאות בסכסוך ויש להן גרעין. גם ארה"ב מאוימת על ידי צפון קוריאה ולהיפך. גם הרפובליקה האיראנית מאוימת על פי פרסומים זרים בנשק גרעיני על ידי ישראל. אייכלר צודק בזה שהמדינה היחידה שמאוימת בנשק גרעיני בגלל היותה מדינה יהודית, היא ישראל.

"לאחרונה התגלו חדלונם ושפלותם של אלילי הכוח והכזב ומחדלי הממשלה, במלחמת יום הכיפורים. ה"גנרלים" לשעבר "המורדים" היום, מסיתים למלחמת דמים בתוך הגטו העברי בארץ ישראל"

העובדות: הגנרלים של מלחמת יום כיפור מתו ברובם הגדול. ליישוב העברי בישראל אין מאפיינים של גטו.

"מובילי מלחמת הדיקטטורה של הבג"צ, הפכו למלשינים נגד ישראל בכל העולם ומאשימים אותה באפרטהייד ובפשעי מלחמה, כאויבים הגרועים ביותר באסלאם. הסו לכם כאשר אתם מאשימים את אלוקי ישראל, במחדליכם ופשעיכם"

העובדות: מי ש'האשים את אלוקי ישראל' אתמול, הם לא מובילי מלחמת הדיקטטורה, אלא ראש הממשלה. 

 

הפופולריים