אחרי השעיית השר אליהו, ח"כ נוסף מהמפלגה: "למחוק את עזה"

אחרי השעיית השר אליהו, ח"כ נוסף מהמפלגה: "לשטח את עזה"
נתניהו השעה את השר אליהו מעוצמה יהודית שאמר כי פצצת אטום על עזה היא מאפשרויות המלחמה. מאוחר יותר, חברו למפלגה קרויזר התבטא בצורה דומה בריאיון ל"גלי ישראל" • בעוצמה יהודית הכריזו על עוצר ריאיונות
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
עמיחי אליהו, יצחק קרויזר
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו השעה הבוקר (ראשון) את השר עמיחי אליהו מישיבות הממשלה עד להודעה חדשה, בעקבות דבריו בריאיון ברדיו "קול ברמה" כי פצצת אטום על עזה מהווה אחת מהאפשרויות במלחמה. כמה שעות לאחר מכן, ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית אמר כי "צריך לשטח את עזה". בעקבות ההתבטאויות של חברי המפלגה, הכריזו בעוצמה יהודית על "עוצר ריאיונות".

> עקבו אחרי ערוץ הוואטסאפ של כאן חדשות - לחצו על הפעמון ואתם מעודכנים

בריאיון אמר השר אליהו כי: "לנאצים לא היינו מכניסים סיוע הומניטרי. אין דבר כזה בלתי מעורבים בעזה". כשנשאל לאחר מכן "אז מה? צריכים להטיל פצצת אטום על כל עזה?", השיב השר: "זאת אחת האפשרויות". בהמשך כשנשאל השר אליהו על הצעד החריג בזמן שיותר מ-240 חטופים ישראליים שוהים ברצועה - הוא השיב: "אני מתפלל ומקווה לשובם אבל יש גם מחירים במלחמה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר להגיב בעניין: "הדברים של השר עמיחי אליהו מנותקים מהמציאות. ישראל וצה"ל פועלים לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר של הדין הבינלאומי בכדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, וכך נמשיך לעשות עד לניצחון". גם שר הביטחון יואב גלנט גינה בחריפות את הדברים והוסיף: "טוב שלא אלו האנשים המופקדים על ביטחון ישראל".

השר בני גנץ תקף גם הוא את דברי השר אליהו וצייץ בטוויטר: "האמירה המופקרת, המיותרת וחסרת האחריות של השר אליהו פוגעת בדרכה ובערכיה של ישראל, גורמת לנזק מדיני כבד והחמור מכל - היא מוסיפה לכאב משפחות החטופים מבית. אבן שזרק טיפש לבאר, גם אלף חכמים לא יצליחו להוציא".

השר אליהו הבהיר את דבריו: "ברור לכל בר דעת שהאמירה על אטום היא מטאפורית. אבל בהחלט חייבים תגובה עוצמתית ולא פרופורציונלית לטרור, שתבהיר לנאצים ותומכיהם שטרור אינו כדאי. זו הנוסחה היחידה שהמדינות הדמוקרטיות יכולות להתמודד בעזרתה עם הטרור. במקביל, ברור שמדינת ישראל מחויבת לעשות הכל בכדי להחזיר את החטופים בריאים ושלמים".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר בתגובה: "שוחחתי עם השר עמיחי אליהו, שהבהיר לי כי דבריו נאמרו כמטאפורה. ברור לכולנו שיש להשמיד ולמחוק את ארגון החמאס וברור לכולנו שנעשה הכל להחזיר החטופים הביתה".

כמה שעות לאחר הסערה, ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית אמר בריאיון לרדיו "גלי ישראל": "צריך לעשות הכל מהכל כדי להחזיר את החטופים לביתם. יחד עם זאת - את רצועת עזה צריך לשטח ולכולם יש גזר דין אחד והוא מוות. אני חושב שהשר עמיחי אליהו העביר מסר מאד ברור: את רצועת עזה צריך למחוק מהמפה כדי להעביר מסר לשאר האויבים שלנו, עם המטרה הזו צריך גם להחזיר את החטופים שלנו. ברצועת עזה אין חפים מפשע, לא כל מי שנכנס לאנוס ולטבוח בנו היו חמושים עם סרטי חמאס על המצח, חלקם היו אזרחים. הם נאצים ולנאצים יש גזר דין אחד: מוות".

חן אביגדורי, שאשתו ובתו חטופות בעזה התייחס לדברי השר אליהו בריאיון עם קרן נויבך בתוכנית "סדר יום" בכאן רשת ב ואמר: "שר המורשת צריך לדעת שיש מצוות פידיון שבויים ושהמשרד שלו מיותר. אם אצלו במשפחה אין חטופים אז שיסתום את הפה שלו, ואם יש אצלו חטופים - שידבר רק בשמם. אם הוא נישק את הבת או הבן שלו שידע שיש כאלו שלא עשו זאת כבר 30 יום".
עו"ד דן אלדד, ממובילי הציר המשפטי במטה משפחות החטופים והנעדרים, גינה גם הוא את דברי השר: "דברים חמורים מאוד ואני מקווה שלא ישפיעו על קבלת החלטות. לפי החוק זוהי עבירה על ביטחון המדינה. יש להפסיק את חברותו בממשלה. אם שרים ידברו כך, עם ישראל שחרד לגורל החטופים והעולם - יאבדו את סבלנותם".

הפופולריים