במקום פלסטינים: הממשלה תגדיל את מכסת הפועלים מחו"ל

במקום פלסטינים: הממשלה תגדיל את מכסת הפועלים מחו"ל
החלטה זאת עומדת בניגוד לעמדת מערכת הביטחון, שאומרת כי יש להגדיל את מכסת הפועלים הפלסטינים שנכנסים מיהודה ושומרון לישראל, כדי להימנע ממשבר כלכלי באזור, שעלול להביא להסלמה ביטחונית
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
-
צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

הממשלה מקדמת הגדלה של מכסת הפועלים המגיעים מחו״ל, בעיקר מסרילנקה והודו. כך דווח הבוקר (שישי) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב. המהלך מגיע בניגוד לעמדת מערכת הביטחון, שהפצירה בדרג המדיני להגדיל את מכסת הפועלים הפלסטינים שנכנסים משטחי הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון לישראל.

> עקבו אחרי ערוץ הוואטסאפ של כאן חדשות - לחצו על הפעמון ואתם מעודכנים

> החטופים שעדיין בשבי חמאס: הרשימה המלאה

על פי בכירים במערכת הביטחון, הכנסת פועלים פלסטינים לישראל, תוכל למנוע משבר כלכלי ביהודה ושומרון. אם המשבר לא יימנע - עלולה להיות הסלמה ביטחונית באזור. גורמים בממשלה אמרו לכאן חדשות: "יש התנגדות ציבורית רחבה להכניס פועלים פלסטינים כרגע. אולי ייכנסו בהמשך".

נזכיר כי בסוף חודש אוקטובר פורסם בחדשות הערב בכאן 11 כי ישראל אישרה את כניסתם של 8,000 פועלים פלסטינים מהרשות לישראל. על פי הפרסום, המהלך אושר על ידי שב"כ וצה"ל בשל מחסור חמור במספר הפועלים בארץ. הפועלים הופנו לעבוד בחברה קדישא, מלונות שחלקם אוכלסו במפונים מהדרום ואזורי תעשיה. בישראל פועלים להפנות פועלים פלסטינים נוספים גם לענפים אחרים שסובלים ממחסור, כמו הבניה והחקלאות. הנושא יידון מחר בקבינט החברתי-כלכלי לבקשת ראש הממשלה.

לאחר מכן, פורסם בכאן רשת ב כי המשטרה התנגדה להגדלת מכסת הפועלים הפלסטינים. נציג המשטרה שנכח בישיבת הקבינט הכלכלי-חברתי, אופיר בינדר, אמר בדיון, שנערך ב-8 בנובמבר: "אנחנו כמשטרת ישראל  אומרים שכעת זה לא הזמן להכניס עובדים מיהודה ושומרון. הם עסוקים בהלוויות של עצמם והם עלולים להגיע לפה חמים". 

בחדשות הערב פורסם שהשרים מתחו ביקורת על שב"כ באותו הדיון, לאחר שהארגון אמר שניתן להכניס פועלים בתנאים מסוימים. השרה אורית סטרוק אמרה בדיון: "אמרו שאפשר להכניס פועלים גם לפני 7 באוקטובר, ראינו איך זה נגמר". לביקורת הצטרף השר יצחק וסרלאוף, וגם שר האוצר סמוטריץ' הציג עמדה לפיה בשלב הזה אי אפשר לאשר הכנסת פועלים. 

 

הפופולריים