דיווח: ממשל ביידן מעכב משלוח רובים לישראל מחשש שיגיע לידי "מתנחלים קיצוניים"

דיווח: ממשל ביידן מעכב משלוח יותר מ-27 אלף רובים לישראל
חברי ממשל וקונגרס לוחצים להבטיח שהמשלוח, של יותר מ-27 אלף רובים, לא ישמש אותם. באו"ם טוענים שמתנחלים הגיעו לבושי מדים לבתי פלסטינים ואיימו לפגוע בתושביהם
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מתנחלים
צילום: צילום: קובי גדעון, פלאש 90

ממשל ביידן מעכב משלוח של יותר מ-27 אלף רובים לישראל מחשש שישמשו לבסוף "מתנחלים קיצוניים" ביהודה ושומרון, כך דווח אתמול (חמישי) בוול סטריט ג'ורנל. אישורם משלוח הרובים, הרובים מסוג M4 ו-M16, מתעכב יותר מחודש, בעוד חברי ממשל וקונגרס לוחצים על ישראל להבטיח שאלו לא יגיעו לידי מתנחלים. משרד החוץ האמריקני פנה לממשלת ישראל ומסר כי הוא מעוניין לראות צעדים ממשיים להפחתת האלימות מצד המתנחלים לפני אישור המשלוח.

זו לא הפעם הראשונה שממשל ביידן מעכב משלוח נשק שמיועד למשטרה, מחשש שיגיע בסופו של דבר לגורמים "קיצוניים" ולא רשמיים, שילבו את האלימות ויביאו להתרחבות המלחמה. משלוח נשק אחר, שאושר לפני פרוץ המלחמה, הגיע לפני כמה שבועות לישראל. באו"ם טוענים כי מפרוץ המלחמה יש עלייה משמעותית בכמות האירועים האלימים מצד מתנחלים נגד פלסטינים ביהודה ושומרון, שכאלף פלסטינים הושפעו מהם, וחלקם אף נאלצו לכאורה לברוח מבתיהם. בחלק מהתקריות נטען כי מתנחלים הגיעו לבושי מדים לבתי פלסטינים ואיימו לפגוע בתושביהם.

בתחילת החודש ארצות הברית הודיע על הטלת עיצומים נגד מתנחלים קיצוניים שהיו מעורבים באירועים נגד פלסטינים ביהודה ושומרון. השבוע הנשיא ג'ו ביידן אמר כי יש לבצע שינויים בממשלה הישראלית כדי לקדם שלום. ביידן קבל על כך שהשר איתמר בן גביר "וחבריו" לא מעוניינים בפתרון שתי מדינות, והוסיף כי מדיניותם היא לא רק נגד חמאס אלא נגד הפלסטינים.

הפופולריים