היוזמה המצרית – והתגובה בישראל: "יכולה להניע את המו"מ"

היוזמה המצרית – והתגובה בישראל: "יכולה להניע את המו"מ"
העסקה תכלול שלושה שלבים - בשלב הראשון ישוחררו כל האזרחים החטופים, בשלב השני ישוחררו חיילות שנמצאות בשבי ובשלב השלישי ישוחררו כל החיילים שבידי חמאס
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מיצג חטופים בעזה
צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בישראל הגיבו היום (ראשון) להצעה המצרית החדשה הנוגעת לעסקה לשחרור חטופים גורם מדיני מסר שההצעה "ראשונית ובוסרית", אך בעלת פוטנציאל להניע משא ומתן. עוד הוא הוסיף: "יש דברים שלא נוכל לקבל שם, ובוודאות נראה עוד גלגולים להצעה". בחדשות הערב בכאן 11 פורסם שקבינט המלחמה יתכנס לדון מחר בהצעה.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

ישראל במלחמה: רשימת החטופים שנותרו בשבי בעזה

בעיתון הלבנוני "אל-אחבר" המקורב לחיזבאללה פרסמו היום את פרטי העסקה, השלב הראשון יכלול עסקה הומניטרית שתימשך בין שבעה לעשרה ימים, במהלכה חמאס ישחרר את כל האזרחים המוחזקים בידיו - נשים, ילדים, חולים ומבוגרים. בתמורה ישראל תשחרר מספר של אסירים פלסטינים שיוסכם עליו. בשלב זה תהיה הפסקת אש כוללת בכל האזורים ברצועת עזה, ופריסה מחודשת של הכוחות הישראלים רחוק מריכוזי האוכלוסייה. התושבים בעזה יוכלו לנוע מהדרום לצפון, כמו כן תותר תנועת משאיות ורכבים. חמאס מצידו יפסיק את כלל הפעולות נגד ישראל.

בנוסף, בשלב הראשון של העסקה ישראל תפסיק את פעילותה האווירית, כולל הטסת כלי טיס בלתי מאוישים ורחפני צילום בכל האזורים ברצועה. תתבצע הכנסה מוגברת של סיוע הומניטרי הכולל תרופות, ציוד רפואי, דלק ומזון, לכל האזורים ברצועה, ובייחוד לעיר עזה ולצפון הרצועה.

השלב השני של העסקה יכלול את שחרורן של כל החיילות המוחזקות בידי חמאס, בתמורה לכך שישראל תשחרר מספר של אסירים פלסטינים שיוסכם עליו. בנוסף בשלב זה יתבצעו חילופי גופות המוחזקות אצל שני הצדדים מאז ה-7 באוקטובר. שלב זה יימשך 7 ימים, על פי הקריטריונים והצעדים של השלב הראשון.

השלב השלישי בעסקה, יכלול משא ומתן שיימשך כחודש, שיעסוק בשחרור כל החיילים המוחזקים בידי חמאס, בתמורה לכך שישראל תשחרר מספר של אסירים פלסטינים שיוסכם עליו. בשלב זה תבוצע גם פריסה מחודשת של הכוחות הישראלים מחוץ לגבולות הרצועה.

בנוסף, מצרים, קטר וארצות הברית יהיו אחראיות על ביצוע התיאום הנוגע להקמת ממשלה שתנהל את רצועת עזה והגדה המערבית ברגע שתוכרז הפסקת אש כוללת וסופית. ההסכם יתבצע תוך ערבות ומעקב של שלושת המדינות.

הפופולריים