אזהרת שר הביטחון

גלנט בקבינט המלחמה בצפון: עצירה בדרום תקים עלינו את חיזבאללה

גלנט בקבינט המלחמה: עצירה בדרום תקים עלינו את חיזבאללה
השר הוסיף כי "חוסר הבהירות מקשה עוד יותר על חיזבאללה, העובדה שאין תאריך יעד פומבי לחזרת התושבים זה דבר טוב"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
יואב גלנט, שר הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט הזהיר היום בפגישת קבינט המלחמה עם ראשי הרשויות בצפון כי "ברגע שיוגדר תאריך להחזרת התושבים לצפון - זה ישחק לידיים של חיזבאללה" - כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות הערב בכאן 11. לדבריו, "העובדה שאין תאריך יעד פומבי היא דבר טוב. חוסר הבהירות מקשה עוד יותר על חיזבאללה". 

 

עוד אמר גלנט בפגישה כי "עצירת המלחמה בדרום תקים עלינו את חיזבאללה. אסור שהמלחמה בעזה תסתיים במצב הנוכחי בלי פירוק מוחלט של חמאס".

בתום הפגישה נודע לכאן חדשות כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה צוות בראשות מנכ"לי משרדי הפנים, ראש הממשלה והאוצר, במטרה להביא להחלטת הממשלה תוך שבוע וחצי העברת שלושה מיליארד שקלים לחיזוק הצפון. נתניהו אמר לאחר הפגישה כי הנחה להביא כבר בימים הקרובים את ההחלטה לחיזוק הצפון לממשלה: "העוגנים המרכזיים בהחלטה יהיו היבטי הפנים, כלכלה וביטחון". 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

עם זאת, בפגישה עם ראשי הרשויות נמנעו בקבינט לציין "דד ליין" לפתרון מדיני ולרגע שבו ישראל תיאלץ לצאת למבצע או מלחמה מול חיזבאללה. גורמים המעורים בפרטים מסרו כי נתניהו ושר הביטחון גלנט אמרו כי "צריך לנקוט בעמימות. לא טוב לדבר על תאריכים".

ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, משה דוידוביץ', אמר בסיום הפגישה: "הצגתי לראש הממשלה מפה ובה הצפון צבוע באדום. האדום הזה הוא ממלכת אי הוודאות, בה נמצאים תושבי הצפון. אנחנו זקוקים לתשובות ואתה ראש הממשלה הוא היחיד שיכול לספק לנו תשובות. לפני 70 ימים בדיוק הגעת אלינו למפגש עם פורום קו העימות ואמרתי לך 'קו העימות הוא הקליפה שמגינה על הפרי שהוא מדינת ישראל'; ואתה אמרת: 'מה פתאום, אתם לא הקליפה אלא הפרי עצמו'. בינתיים הפרי הזה הוא פרי באושים".

בית החולים הממשלתי על שם רפיק אל-חרירי בביירות קיים היום תרגיל מוכנות לשעת חירום - המדמה תרחיש של מלחמה ומתקפה נרחבת של ישראל נגד לבנון. בית החולים שנמצא בדרום העיר נחשב לאחד מהמתקנים הרפואיים החשובים והמרכזיים בביירות ובלבנון בכלל. מנהל בית החולים הסביר כי מטרת התרגיל היא להבין עד כמה הצוות הרפואי והעובדים ערוכים לאפשרות של מתקפת פתע.

 

הפופולריים