יוביל לפירוק? המחלוקת סביב צירוף לפיד לממשלה

יוביל לפירוק? המחלוקת סביב צירוף לפיד לממשלה
בעוד עמדת לוין היא שצריך לדון בהצעת לפיד, יועציו הפוליטיים של ראש הממשלה, מתנגדים למהלך כזה נחרצות
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
נתניהו ולפיד
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו הדעות חלוקות בשאלה כיצד להגיב להצעת יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, להצטרף לממשלה, כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות הערב בכאן 11. שר המשפטים יריב לוין, נועד היום עם ראש הממשלה נתניהו, כשהוא סבור שצריך לדון בהצעת לפיד ברצינות ואף להציע לו אם יהיה רציני - תיק בכיר. לעומת לוין, יועציו הפוליטיים של ראש הממשלה, מתנגדים נחרצות לצירוף לפיד ומזהירים - צירוף יש עתיד יביא לפירוק הממשלה.

ראש האופוזיציה לפיד אמר אתמול כי "ניתן לממשלה רשת ביטחון לכל עסקה שתחזיר את החטופים לביתם". בכאן רשת ב פורסם היום לראשונה כי לאחרונה פנה שר בכיר בליכוד לחברי כנסת ביש עתיד, והציע הצעה שעד לפני כמה חודשים נשמעה דמיונית. על פי ההצעה, הליכוד יוותר על תיק המשפטים שמוחזק על ידי השר יריב לוין, והתיק יועבר ליש עתיד תמורת כניסתה לקואליציה והרחבת בסיס הממשלה. בליכוד הגיבו לפרסום ואמרו כי "יאיר לפיד דוחף לסיום מיידי של המלחמה בלי ניצחון מוחלט - לא נסכים לכך".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

עוד על פי ההצעה, תתבצע חלוקת המשרדים בממשלה מחדש מתוך רצון להרחיב אותה עוד יותר בתקופת המלחמה ולאחריה. ההצעה לא מדברת על הוצאת מפלגות אחרות, אלא על הוספה של עוד מפלגות לקואליציה הקיימת, אבל כן מדברת על הרכבה מחדש של איוש המשרדים.

על פי הפרסום, גם משרדים שמוחזקים על ידי השותפות הקואליציוניות עומדים על הפרק לחלוקה מחדש, אם ביש עתיד יראו נכונות להיענות להצעה. בכירים בקואליציה מוסיפים שמסרים ברוח הזו - ויתור על תיק המשפטים וחלוקת התפקידים מחדש - הועברו גם לאנשי המחנה הממלכתי, אם יסכימו להישאר בממשלה לתקופה ארוכה יותר ולא רק לחודשי המלחמה הקרובים.

 

 

 

הפופולריים