היום ה-119 למלחמה

דיון הקבינט על עסקת החטופים: מי מתנגד, מי תומך - ומהי עמדת רה"מ?

דיון הקבינט על עסקת החטופים: מי מתנגד ומי תומך?
השר דיכטר: צריך לעשות עסקה אחת ולא בשתי פעימות • השר אמסלם: זו טעות עצומה להפסיק עכשיו. בשביל מה יצאנו למלחמה? • השר בן-גביר: עסקה כזאת תיתן לחמאס חמצן, לא למדנו משחרור סינוואר? • רה"מ: מקווה שכולם כאן יישארו ואם לא - זה יפגע בכולנו
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
נתניהו ישיבת ממשלה 28.5.23 F230528YS03
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לכאן חדשות הגיעו ציטוטים מדיון הקבינט המורחב שהתקיים אתמול (חמישי) על עסקת החטופים המתגבשת מול חמאס. בישיבה, הציג ראש המוסד דדי ברנע בפני השרים את המסגרת של ההסכם שאושרה בפריז, לפיה על חטוף שישוחרר בשלב הראשון יוכרז על יום אחד של הפסקת אש. בישיבה לא התקיימה הצבעה על מתווה ההסכם. שר שהשתתף בישיבה מסר לכאן חדשות: "הם לא חידשו לנו כלום, מה שהוצג בקבינט - הבנו כבר מהתקשורת".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

שמות החטופים בשבי חמאס

השר יריב לוין: אני חושב על ההצעה שיהיו כמה פעימות, הכי נכון לא ללכת על חלק אלא על הכול, זה לא מוסרי לשחרר רק את חלקם ואז לעשות משא ומתן, צריך להגביר את הלחץ הצבאי עליהם זה עשוי להביא אותם.

השר אבי דיכטר: גם אני חושב שלא צריך ללכת על עסקה מדורגת, צריך לעשות עסקה אחת ולא בשתי פעימות שבאחת יש שחרור של 35 חטופים, ורק בשנייה יש את כל האחרים. לא מוטרד מזה שאומרים שהמלחמה לא תחזור, צה"ל יידע להחזיר את המלחמה גם אם תהיה הפסקה בלחימה.

השר בצלאל סמוטריץ': תפסיקו להשלות את עצמכם כאילו לא יהיה לחץ בינלאומי מצד האמריקנים וכדומה שיעצרו אותנו.

השר אבי דיכטר: מבין שאתה אומר את זה מהניסיון הצבאי שלך?

השר איתמר בן-גביר: לא הייתי מדבר על ניסיון צבאי כקריטריון לחזות מה שיקרה. מזכיר לך שיש כאן בחדר מלא ניסיון צבאי ולמרות זאת אמרו לי לפני 7 לאוקטובר שחמאס מורתע ואני סתם רוצה לעשות פרובוקציות כשאני דורש סיכולים ממוקדים.

השר דוד אמסלם: זו טעות עצומה להפסיק עכשיו. בשביל מה יצאנו למלחמה? אם נפסיק עכשיו גם נאכל את הדגים המסריחים וגם נגורש מהעיר. יצאנו למסע ואמרנו שצריך למוטט את החמאס, יש לצבא הישגים גדולים ואם נעצור עכשיו זו עצירה ארוכה מאוד ומרימים דגל לבן.

השר אלי כהן: תעשו את החישוב ותראו ששחרור של 35 ל-35 ימים ועוד שבוע ניהול משא ומתן להמשך זה הפסקת לחימה ארוכה, ובמיוחד שבעסקה הקודמת על כל חטוף שחררנו שלושה מחבלים והפעם מבקשים הרבה יותר, המחיר פי עשר מהעסקה הקודמת.

השר איתמר בן-גביר: עסקה כזאת תיתן לחמאס חמצן, יאיישו את השורות שלהם, יבנו את עצמם מחדש, ובנוסף, השתגענו? משחררים רבי מרצחים, רוצחי ילדים, עורפי ראשים ומה הם יעשו מהיום - יכוונו את התנועה? לא למדנו משחרור סינוואר?

אחד השרים: אז איך יחזרו החטופים?

השר בן-גביר: רק מבצע צבאי, הפסקת הדלק והומניטרי רק תמורת הומניטרי, זה יגביר את הלחץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: יש שלושה תנאים שלא נוכל להסכים: לא נוכל לאפשר הפסקת המלחמה, יצאנו למהלך הזה למוטט את החמאס. לא נוכל לאפשר שחרור אלפי מחבלים - זה נתון שהמשמעות שלו ברורה לכולנו ולא נוכל לאפשר יציאה מהרצועה של צה"ל. כוחנו באחדותנו. מקווה שכולם כאן יישארו ואם לא - זה יפגע בכולנו.

הפופולריים