מתיחות בקבינט

שגרירות ישראל בוושינגטון קיבלה הנחיה לא לטפל בביקור גנץ

שגרירות ישראל בוושינגטון קיבלה הנחיה לא לטפל בביקור גנץ
נתניהו לא מאשר את נסיעת יו"ר המחנה הממלכתי והיא לא תאושר בממשלה - השגריר הרצוג לא צפוי לקחת חלק בביקור. השר אמסלם תקף את גנץ: "אתה זה שתמיד בוכה שמפרים הסכמים" • גנץ לא תיאם את הטיסה לארה"ב עם רה"מ, שהגיב "יש רק ראש ממשלה אחד"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
פלאש 90
צילום: פלאש 90

בעקבות העובדה שראש הממשלה נתניהו לא מאשר לשר בני גנץ את הנסיעה לוושינגטון היום (ראשון) והיא לא תאושר בממשלה - שגרירות ישראל בוושינגטון קיבלה הנחיה לא לטפל בביקור גנץ, והשגריר הרצוג לא צפוי לקחת חלק בביקור.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

השר דודי אמסלם תקף את גנץ לאחר יציאתו לארצות הברית: "כניסתך לממשלה הייתה על מנת לייצר אחדות בחירום, ולא כדי להיות סוס טרויאני. הנסיעה שלך הבוקר היא בניגוד מוחלט לתקנון הממשלה, אתה זה שתמיד בוכה שמפרים הסכמים. האמריקנים כנראה רואים בך את הכתובת כדי להוביל תהליך של מדינה פלסטינית והפסקת הלחימה בעזה. להזכירך נכנסת לממשלת החירום כדי לייצר קונצנזוס בזמן המלחמה - ולא כדי לעצור את צה"ל מלנצח אותה ולייצר הזדמנות להוביל תהליך של הקמת מדינה פלסטינית שתחסל את מדינת ישראל".

יו"ר המחנה הממלכתי הודיע ביום שישי לנתניהו על כוונתו לטוס לסדרת פגישות בוושינגטון, ללא רשותו, וביקש לתאם מסרים. בתגובה, ראש הממשלה נזף בו: "יש רק ראש ממשלה אחד". עד אז נתניהו לא ידע על כוונתו של גנץ, ומסרים טרם תואמו בין השניים.

גנץ צפוי להיפגש ביום שני עם סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס, והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן. בנוסף, צפוי השר לערוך פגישה עם חברי קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית ובכירים בשדולת אייפ"ק. גנץ צפוי לשוב לישראל במהלך יום רביעי, לאחר ביקור מדיני נוסף שיערך בבריטניה.

בין מטרות הביקור: חיזוק הברית האסטרטגית בין ישראל לארצות הברית, שימור הלגיטימציה להמשך הפעולה הקרקעית של ישראל בעזה וקידום הסדר ביטחוני מול לבנון. בנוסף, חיזוק של הלחץ האמריקני על המתווכות בנושא מתווה חטופים, בהתאם לעקרונות שנקבעו בפסגת פריז.

עוד בפגישות, ייערך דיון על סוגיית הנורמליזציה, שתהווה חלק מהתוכנית המדינית למיגור שלטון החמאס ברצועת עזה. בנוסף, צפוי לדון גנץ בהמשך הבטחת המשך הסיוע האמריקני החיוני לביטחון ישראל.

 

הפופולריים