המגעים לעסקה

מו"מ במבוי סתום? הלחץ האמריקני והקשחת עמדות מצד חמאס

מו"מ במבוי סתום? הלחץ האמריקני והקשחת עמדות מצד חמאס
סינוואר מצפה להסלמה בזירות נוספות במהלך חודש רמדאן, ועל כן חש כי ידו על העליונה ודורש נסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה והגדלת מספר האסירים. האחראים על המגעים מצד ישראל מנסים למצוא דרכים יצירתיות להתגבר על המכשול
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
חטופים שבויים צעדה משפחות החטופים
צילום: יונתן שאול, פלאש 90

המשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים נמצא במבוי סתום בשל הלחץ האמריקני הגובר ודרישות חדשות של חמאס, כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות הערב ב"כאן חדשות". על פי הערכות במערכת הביטחון, הלחץ האמריקני עשוי לגרום להאטה בהגעה לעסקה, ואף ולהפסקת המלחמה.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

חמאס הקשיח את עמדותיו משמעותית - ודורש כעת נסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה, וכן מספר גבוה יותר של האסירים שישוחררו במסגרת העסקה. כך על פי גורמים המעורים במגעים למשא ומתן. בזמן שבישראל נערכים למתיחות הביטחונית בחודש רמדאן, מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר חש כי האירועים יקנו לו יתרון, וכך באותה עת תתגשם התוכנית שלו להסלמה נוספת בזירות אחרות: מזרח ירושלים, הר הבית ואולי גם בגבול הצפוני - דבר שישראל מנסה להימנע ממנו. 

כל השמות: רשימת החטופים שעדיין מוחזקים עזה

בכירי מערכת הביטחון שאחראים על המגעים מצד ישראל - ראש המוסד דדי ברנע, ראש שב"כ רונן בר ואלוף במיל' ניצן אלון - בדקו אתמול עם שר הביטחון את האפשרות להרחיב את המנדט של המשלחת הישראלית למשא ומתן ולמצוא דרכים "יצירתיות" להגיע בכל זאת לעסקה. 

 

הפופולריים