"אמרתי לו ביבי, אנחנו הולכים לקיים 'פגישת בוא לישו'": השיחה של ביידן בקונגרס

"אמרתי לו ביבי, אנחנו הולכים לקיים 'פגישת בוא לישו'"
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צולם הלילה בשולי נאום מצב האומה שלו בקונגרס מספר לבני שיחו כי אמר לנתניהו שבקרוב תתקיים ביניהם שיחת תוכחה. כשהבין שהוא מצולם אמר: "זה טוב"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אחרי נאום מצב האומה
צילום: צילום מסך

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צולם הלילה בשולי נאום מצב האומה בקונגרס האמריקני כשהוא מספר לבני שיחו שאמר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הם יקיימו בקרוב שיחת תוכחה. "אמרתי לו ביבי, ואל תחזור על זה, אבל אתה ואני הולכים לעשות פגישת 'בוא לישו'", אמר ביידן בשיחה בינו ובין בכירים אחרים, בהם שר החוץ אנטוני בלינקן. משמעות הביטוי "שיחת בוא לישו" היא פגישה גורלית שבה נאמרים דברי אמת קשים. בשלב מסוים הבין הנשיא שהוא מוקלט והביע שביעות רצון מכך: "זה טוב".

הבוקר במהלך נאומו השנתי אמר ביידן כי יוקם מזח "זמני" בחופי עזה לקליטת סיוע הומניטרי, וכי ארצות הברית לא תנוח - "עד החזרת כל החטופים" למשפחותיהם. הנשיא שיתמודד בנובמבר על כהונה שנייה לא חסך ביקורת מישראל: "יותר מ-30 אלף פלסטינים נהרגו, רובם לא היו אנשי חמאס. אנו עובדים ללא לאות להפסקת אש מיידית למשך שישה שבועות לפחות. זה יחזיר את החטופים, ויקל את המשבר ההומניטרי שיבנה עתיד טוב יותר. ישראל חייבת לעשות את חלקה ולהכניס יותר סיוע לעזה, למנהיגות ישראל אני אומר: סיוע הומניטרי אינו עניין למיקוח".

 

הפופולריים