הוועדה לבחירת שופטים התכנסה, אך לא החליטה על מינוי שופטים למחוזי

הוועדה לבחירת שופטים התכנסה, לא הוחלט על שופטים למחוזי
השופט סולברג הציע פשרה לפיה השופטת סקפה שפירא תמונה כמינוי בפועל ולא מינוי קבע, אך הפשרה לא התקבלה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הוועדה לבחירת שופטים התכנסה היום (שלישי) לישיבה בלשכת שר המשפטים יריב לוין בירושלים והחליטה פה-אחד על מינויים של תשעה שופטים לבתי משפט השלום במחוז צפון ובמחוז חיפה ולרשמות הבכירה. אולם לא התקבלו החלטות לגבי זהות המועמדים לבית משפט המחוזי בירושלים בדיון על כך, זאת על רקע המחלוקת בעניין השופטת ג'ויה סקפה שפירא.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

השרים יריב לוין, אורית סטרוק וח"כ יצחק קרויזר התנגדו למינוי סקפה שפירא. מבחינת השופטים עוזי פוגלמן ודפנה ברק-ארז, אם היא לא תמונה - לא יהיו בכלל מינויים בכלל למחוזי. פוגלמן טען שאי-מינוי שלה ייראה כסיכול פוליטי. ברק-ארז טענה כי "השם של השופטת הוכפש בתקשורת באופן מאוד בעייתי בשבוע האחרון, וזה יוצר מצב שאי אפשר שלא לבחור בה". השופט נעם סולברג הציע פשרה לפיה היא תמונה כמינוי בפועל ולא מינוי קבע, אך הפשרה לא התקבלה.

הוועדה דנה גם באופן פעילות ועדת השניים, שמייעצת בהתנדבות לנשיאת בית המשפט העליון בנוגע לאפשרויות קידום שופטי בתי משפט השלום.

לבתי המשפט לענייני משפחה במחוז צפון מונתה עו"ד גלית מרגלית ביטון לנקרי וכן הרשם הבכיר איתי כרמי. לבתי המשפט לתעבורה במחוז מונו עו"ד יוסף יעקבי ועו"ד רומן קלוגרמן.

לבתי המשפט לענייני משפחה במחוז חיפה מונו עו"ד ירון אלתרזון ועו"ד רונית ויצמן, וכן רשמת ההוצאה לפועל אלה פטל. לבתי המשפט לתעבורה במחוז מונו עו"ד יואב נוריאלי ועו"ד גנווה נחרס עארף. לרשמות בכירה מונה עו"ד מילאד תלחמי.

הפופולריים