המגעים לעסקת חטופים

המו"מ בקטר החל: חמ"ל הניהול הישראלי והמכשולים בדרך להסכם

המו"מ בקטר החל: חמ"ל הניהול הישראלי - והמכשולים
חמאס מציב דרישות גבוהות בנוגע לזהות האסירים שישוחררו, ותנועה חופשית של תושבים ברצועה • בכיר ישראלי: "זה יהיה משא ומתן ארוך, קשה ומורכב"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
כרזת החטופים המוחזקים בשבי חמאס, 14.01.24
צילום: יהונתן שאול, פלאש 90

בכיר ישראלי אמר הערב (שני) כי המשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים הותנע באופן רשמי, וכי הוא כולל פגישות של ראש המוסד אל תוך הלילה, כאשר צוותי עבודה של קהילת המודיעין יישארו בקטר במשך כל ימי המגעים. הבכיר תיאר את הפגישות כחיוביות, אך ציין כי זה יהיה "משא ומתן ארוך, קשה ומורכב". 

משלחת בראשות ראש המוסד דדי ברנע נחתה היום בבירת קטר, כאשר ברקע מכשולים לא מעטים שמציב חמאס. ארגון הטרור דורש לקבוע את זהותם של כל האסירים שישוחררו בעסקה, וכן ביטול ביתור הרצועה בצורה שתאפשר מעבר חופשי של תושבים מהדרום לצפון. כך דווח בחדשות הערב בכאן 11. היעד הישראלי לשיחות - שחרור 40 חטופים תמורת 42 ימי הפוגה בלחימה.

גורם ישראלי ציין כי בקטר הוקם מעין חמ"ל לטובת ניהול המו"מ הישראלי, והוא כולל צוות של אנשי מוסד, שב"כ, אמ"ן והמטה של אלוף במיל' ניצן אלון, ואלו צפויים להישאר בדוחא להמשך השיחות.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

רשימת שמות החטופים בעזה - והמשוחררים 

המשלחת, שבה לא נמנה ראש השב"כ רונן בר, כוללת את נציג צה"ל למגעים אלוף ניצן אלון, כאשר משב"כ נשלחה נציגות מקצועית. דרגי העבודה של ניהול המשא ומתן צפויים להישאר בקטר ימים ארוכים. בכירים המעורבים במגעים מבקשים להבהיר כי לחמאס ייקח זמן רב לעשות כל שינוי בתשובתו - בין 24-36 שעות לכל שינוי. סיבה נוספת לסחבת הצפויה בשיחות היא ניהולן באופן עקיף מול חמאס, וכן מול מנהיג הארגון בעזה יחיא סינוואר - שכבר לא מוגדר מנותק קשר.

חלקים בדרג המקצועי שהגיע לקטר ביקשו מנדט מורחב יותר ממה שניתן להם לקראת השיחות - וסורבו. גורמים המעורים בפרטים אמרו לכאן חדשות כי המנדט שניתן - "מספק בשלב הזה של המו"מ. לפנינו מ"מ מורכב וארוך, ואם יהיה צורך בהרחבתו - הוא יורחב". מקורות מסרו לכאן חדשות כי האלוף במילואים ניצן אלון אמר לחברי הקבינט כי אם לא נותנים מנדט - "יש פה פספוס הזדמנות".

הסיבה לכך שראש השב"כ לא התלווה לדיונים היא אינה רק הפעילות של שב"כ בבית החולים שיפא, אלא גם ההבנה שככל שתהיה התקדמות בשיחות כך גם המעורבות של ראש השב"כ תיגבר.

הפופולריים