הצעה חדשה על שולחן המו"מ

ישראל הסכימה לשחרור אסירים תמורת גופות גולדין ושאול

ישראל הסכימה לשחרור אסירים תמורת גופות גולדין ושאול
ההצעה, שהועברה לחמאס, כוללת שחרור אסירים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש. כך מסרו 3 גורמים שעוסקים במו"מ לכאן חדשות • משלחת ישראלית תצא מחר למצרים להמשיך במו"מ, בה יוצג מתווה חדש
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
גולדין שאול
צילום: באדיבות המשפחות

גופות גולדין ושאול יוחזרו? ישראל הסכימה לשחרור אסירים ששוחחרו בעסקת שליט ונעצרו מחדש - בתמורה לשחרור גופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול. כך פורסם הערב (שבת) במהדורת "חדשות השבת" בכאן 11.

> הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

> רשימת שמות החטופים בעזה - והמשוחררים

על פי שלושה גורמים שעוסקים במשא ומתן, ההצעה הועברה לחמאס, אך הם טרם השיבו. ההצעה צפויה לעלות שוב על השולחן במסגרת המשא ומתן שיתחדש בקהיר בימים הקרובים. אחיו של אורון שאול אמר בריאיון בתחילת המלחמה: "לא להחמיץ שוב את ההזדמנות להשיב את אחי, משפחתי הופקרה".

לפני כחודש נחשפו מסמכים בלעדיים של חמאס שנתפסו בלב הרצועה ומספקים עדות לשיטה של ארגון הטרור ללחוץ על ישראל בעניין השבויים והנעדרים. בין המסמכים, הנחיות מפורטות איך להפעיל לחץ פסיכולוגי ומדיני כדי להביא לעסקה הישגית לשחרור החטופים לפני 7 באוקטובר, בהם גולדין ושאול. לכתבה המלאה על מסמכי חמאס שנחשפו.

שמחה גולדין, אביו של הדר, נאם בתחילת המלחמה במסיבת עיתונאים של קרובי משפחות החטופים והנעדרים, ואמר: "הקול מפה חייב להיות אחיד וברור – אם המדינה לא תחזיר את כל השבויים והנעדרים, החברה הישראלית תתמוטט".

משלחת ישראלית תצא מחר למצרים להמשיך במשא ומתן, בה יוצג מתווה חדש. ארצות הברית, מצרים וקטר יציגו הצעת פשרה נוספת לקידום העסקה במהלך הימים הקרובים. גורם ישראלי אמר על כך לכאן חדשות כי היוזמה הזו משמעותית בעת הזו נוכח המבוי הסתום בשיחות: "אנחנו מתקרבים למאני טיים".

נקודת המחלוקת המרכזית נותרה עניין חזרת העזתים לצפון הרצועה - והשהייה הישראלית במסדרון שמבתר את הרצועה. חמאס מתעקש בשיחות שכוחות צה"ל ייצאו מהמקום, ואילו ישראל מתעקשת להשאיר נוכחות שכזו באותו אזור.

הפופולריים