נתניהו וגנץ התעמתו על מועד הבחירות: סביבת רה"מ - "יתקיימו באוקטובר 2026"

נתניהו וגנץ התעמתו על מועד הבחירות: סביבת רה"מ -"2026"
אחרי דרישתו של גנץ לקיים בחירות בספטמבר, גורם במחנה ממלכתי הבהיר: "אין כוונה לפרוש מיד, גם נוכח סירוב פומבי של ראש הממשלה" • גורמים במפלגות החרדיות: "אם גנץ יגיע איתנו להסכמה, הבחירות יוקדמו"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
פלאש 90
צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר בני גנץ, שוחחו היום (רביעי) לגבי מועד קיום הבחירות - והתעמתו. גנץ הציג את דרישתו לקיים בחירות כבר בחודש ספטמבר הקרוב, אך נתניהו סירב בתוקף. כמו כן, דווח בחדשות הערב בכאן 11, על כך שבסביבת ראש הממשלה הבהירו ש"הבחירות יתקיימו באוקטובר 2026". 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

מוקדם יותר, השר גנץ כינס מסיבת עיתונאים ואמר: "במלאת שנה למלחמה יש לחזור אל העם ולבקש את אמונו". בתגובה לכך, גורם במחנה הממלכתי אמר לכאן חדשות: "אין כוונה לפרוש מיד, גם נוכח סירוב פומבי של ראש הממשלה".

בסביבת נתניהו התייחסו לדרישתו של גנץ והדגישו: "הבחירות יתקיימו באוקטובר 2026". עם זאת, במפלגות החרדיות מעוניינים בהקדמת הבחירות בתמורה לפשרה בנושא חוק הגיוס. גורמים במפלגות החרדיות מסרו לכאן חדשות: "אם גנץ יגיע איתנו להסכמה, הבחירות יוקדמו. כרגע לא מתקיים שיח משמעותי בנושא בין הצדדים".

לאחר מסיבת העיתונאים של גנץ, בליכוד שיגרו הודעה רשמית וכתבו: "בחירות יביאו בהכרח לשיתוק, פילוג, פגיעה בלחימה ברפיח ופגיעה אנושה בסיכויים לעסקת חטופים". מנגד, ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "ישראל לא יכולה לחכות עוד חצי שנה. הממשלה הזו צריכה ללכת הביתה מוקדם ככל האפשר". 

חבר הכנסת גדעון סער, שהיה עד לא מזמן שותפו למפלגה של גנץ, הגיב גם כן: "הוא שותף לקבינט המלחמה הכושל וחסר הרעיונות שקלע את ישראל למבוי סתום במלחמה. בדבריו לא נאמר דבר לגבי הדרך לפתור את האתגרים. בשביל סיסמאות חלולות אין צורך לכנס הצהרה חגיגית לתקשורת. שמענו כאלה מספיק".

 

הפופולריים