עסקת חטופים

משלחת ישראלית למו"מ תצא לקהיר; מצרים צפויה להניח הצעה חדשה

משלחת ישראלית למו"מ תצא לקהיר; מצרים תניח הצעה חדשה
צאת המשלחת לשיחות המשא ומתן בקהיר תלויה בהחלטת ראש הממשלה • ההצעה החדשה צפויה לכלול שינויים בעניין החזרת התושבים לצפון הרצועה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מיצג תמונות של חטופים ביער ירושלים
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משלחת למשא ומתן בראשות ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ, רונן בר, צפויה לצאת מחר לקהיר - אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יאשר את צאת המשלחת. לכאן חדשות נודע כי המתווכים המצרים צפויים להניח הצעה חדשה - שתכלול שינויים בעניין החזרת התושבים לצפון הרצועה. זאת ברקע הפעלת הלחץ מצד המתווכות על חמאס, באשר לכינון עסקה לשחרור חטופים. כך דווח הערב (שבת) בחדשות השבת בכאן 11. 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

רשימת שמות החטופים בעזה - והמשוחררים

מקור בכיר בחמאס מסר לערוץ אל-ג'זירה: "משלחת של חמאס תצא מחר לקהיר אחרי קריאה מצרית לדון בהתפתחויות הסכם הפסקת האש". לדברי המקור, התקיימו שיחות אינטנסיביות בין מנהיג חמאס אסמעיל הנייה למתווכים במהלך השעות האחרונות כדי לחדש את המשא ומתן בקהיר.

המקור הוסיף כי הנייה הדגיש בפני המתווכים שכל סבב משא ומתן חייב להתחיל על בסיס הפסקת אש לצמיתות, נסיגה מלאה של כוחות צה"ל מרצועת עזה ושיבת התושבים העזתים לצפון הרצועה ללא תנאים.

עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי ישראל פתוחה לאפשר חזרה של אלפיים תושבים ביום לצפון לרצועה, בעיקר נשים וילדים. על פי ההצעה, שנחשבת למקובלת בידי ישראל, מספר העזתים המירבי שישובו לשוב לצפון הרצועה ביום יהיה עד 60 אלף, אולם תימנע חזרה של גברים בגילאי 18-50.

גורמים מצרים וישראלים אמרו שהעקורים יעברו דרך נקודות בידוק של צה"ל, בכדי למנוע מעבר חמושים של חמאס. התנאים הללו לא התקבלו על ידי חמאס, כשבארגון הטרור דורשים לבטל את נקודות הבידוק ולאפשר למשפחות לחזור בשלמותן. גורם ישראלי אמר שחמאס דורש חזרה חופשית ובלתי מוגבלת של כלל התושבים לצפון.

בקהיר צפויה להתכנס היום פסגה בהשתתפות ראש ה-CIA, ראש ממשלת קטר, וראש המודיעין המצרי, בניסיון לקדם עסקה להשבת החטופים. מקור בכיר בארגוני הטרור הפלסטינים אמר כי משלחת של חמאס תגיע בקרוב לבירת מצרים כדי לחדש את המשא ומתן, בצל המשך הפערים בין חמאס לישראל. הוא אישר כי וושינגטון הפעילה לחצים על המתווכות מצרים וקטר, ועל ישראל, כדי להגיע להסכם הפסקת אש, כך מסר בכיר פלסטיני לערוץ אל-מיאדין.

הפופולריים