המגעים לעסקת חטופים

בכיר ישראלי: "מתכנסים לימים קריטיים בקבלת החלטות על עסקה"

בכיר ישראלי: מתכנסים לימים קריטיים בקבלת החלטות על עסקה
בכיר ישראלי המעורה במו"מ לכאן חדשות: "הבהרנו למצרים שאנחנו רציניים מאוד לגבי פעולה מסיבית ברפיח" • דיווח: מצרים תפעיל "תוכנית חירום" אם צה"ל ייכנס לרפיח • מזכיר המדינה האמריקני בלינקן יגיע לישראל בשבוע הבא • עדכונים שוטפים
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
אריק מרמור, פלאש 90
צילום: אריק מרמור, פלאש 90

משלחת המודיעין המצרית הגיעה היום (שישי) לארץ והחלה בפגישות עם בכירי מערכת הביטחון. המשלחת דנה בשאלת כניסת צה"ל לרפיח ובמו"מ לשחרור החטופים. בכיר ישראל המעורה במו"מ מסר לכאן חדשות כי השיחות עם המצרים התקיימו ברוח טובה והיו קונסטרוקטיביות מבחינת הרצון של שני הצדדים להגיע לעסקה.

לדבריו, מצרים דוחפת להגיע לעסקה. הוא הוסיף עוד כי ישראל נתנה אור ירוק כמעט לכל הפרמטרים שהוגשו, עם התעקשות לשחרר 33 חטופים. "הבהרנו למצרים שאנחנו רציניים מאוד לקראת פעולה מסיבית ברפיח, ישראל לא תיתן לחמאס לגרור רגליים ולמנוע עסקה", מסר הבכיר. "אנחנו מתכנסים לימים קריטיים מבחינת קבלת ההחלטות לקראת עסקה", הוסיף עוד. הגורם הבהיר שחמאס טרם נכנס למו"מ ולכן לא ניתן להעריך כרגע את הסיכויים להגיע לעסקה.

בתוך כך, העיתון הפרו-קטרי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח היום מפי מקורות מצריים על "תוכנית חירום" מצרית שתופעל החל מיום שלישי הקרוב, למקרה של הרחבת התמרון הישראלי בכיוון רפיח. על פי הדיווח, בוטלו החופשות במחוזות סיני והתעלה המצריים וניתנה הוראה להעלות את רמת הכוננות האזרחית במחוזות אלה לעליונה. במסגרת התוכנית, בוטלו חופשות הצוותים הרפואיים, ובתי החולים במחוזות אלה הונחו להעביר את כל הניתוחים למחוזות אחרים.

עוד דיווח העיתון כי ההוראות הללו ניתנו בעקבות פגישה שהתקיימה ביום רביעי האחרון בקהיר בין ראש השב"כ רונן בר והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי עם רמטכ"ל צבא מצרים, הגנרל אוסאמה עאסכר וראש המודיעין הצבאי, מייג'ור ג'נרל עבאס כאמל. על פי העיתון, למרות נסיונותיהם של בר והלוי להפיג את החששות המצריים מפני תוצאות הפעולה ברפיח, באמצעות הבהרה שנוכחות כוחות צה"ל באזור רפיח וציר פילדלפי אינה צפויה להיות קבועה, עדיין ישנן כמה סוגיות הדרושות ליבון בין ישראל ומצרים בימים הקרובים. עוד דיווח העיתון ממקורתיו, על מאמצים של הרגע האחרון מצידה של וושינגטון להכיל את השלכות הפעולה הקרקעית ברפיח, תוך ניסיון להגיע להסכמה מהירה על עסקה.

לקראת כניסת צה"ל לרפיח ובצל המגעים לעסקה, צפוי לנחות בישראל ביום שלישי גם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, כך נודע לכאן חדשות.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי
רשימת שמות החטופים בעזה - והמשוחררים

הצוות הישראלי שמנהל את המגעים הציג אמש לקבינט המלחמה הצעות חדשות להתגמשות מהצד הישראלי. גורם המעורה בפרטי המשא ומתן אמר אמש כי ההצעה הנוכחית לעסקת חטופים כוללת שחרור 33 חטופים - בהם נשים, חיילות, מבוגרים ופצועים. לפי הגורם, משך ההפוגה באש בתוך העסקה יהיה תלוי במספר החטופים שישוחררו.

בסעודיה דיווחו אתמול כי מצרים הגישה לישראל הצעה חדשה להקפאת המבצע ברפיח בתמורה להתנעת המשא ומתן. עוד דווח כי היא העבירה לישראל הצעה מטעם חמאס, לפיה בתמורה להפסקת התקיפות נגד ישראל - תוכרז הפסקת אש מלאה למשך שנה. בדיווח הנוכחי בעיתון אל-ערבי אלג'דיד, מה שהביא את מצרים לסרב לפעולה ברפיח היה היעדר ערבויות שהמצב ברפיח בעקבות פעולה צבאית - לא יצא מכלל שליטה.

הפופולריים