פרסום ראשון

שר הפנים מנע את כניסת מנכ"ל אונר"א לישראל

שר הפנים מנע את כניסת מנכ"ל אונר"א לישראל
פיליפ לאזריני הגיש בקשה לוויזה לצורך ביקור בישראל ובעזה - וסורב. זאת, על רקע הביקורת בישראל על שותפות אונר"א בטבח שבעה באוקטובר
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
-
צילום: רויטרס

שר הפנים משה ארבל החליט למנוע את כניסת מנכ"ל ארגון אונר"א לארץ - כך דווח היום (שלישי) בחדשות הערב בכאן 11. המנכ"ל, פיליפ לאזריני הגיש בקשה לוויזת כניסה במטרה לבקר בישראל ובעזה וסורב.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

ההחלטה מגיעה ברקע הצעדים שנעשים בישראל נגד אונר"א, עקב הראיות שפורסמו על עומק הקשר בין חמאס לארגון. לפי נתוני מערכת הביטחון, אחד מתוך חמישה עובדי אונר"א הוא איש חמאס. מהנתונים עולה כי מתוך 12,000 עובדי הארגון ברצועת עזה, קרוב ל-9,500 קשורים לחמאס בצורה כזו אחרת - 440 הם פעילים בזרוע הצבאית של חמאס, 2,000 הם פעילי חמאס שאינם בזרוע הצבאית ו-7,000 הם בעלי קרוב משפחה ממדרגה ראשונה - שהוא איש חמאס.

גרמניה, קנדה ושוודיה, שהפסיקו לאחר הפרסום את מימון הארגון, כבר הודיעו על חידוש המימון לאונר"א, אחרי פרסום דוח קולונה שדחה את טענת ישראל כי חמאס מעורב בסוכנות. ממשלת שוויץ, לעומת זאת, החליטה בשבוע שעבר כי לפי שעה לא תשוב להעביר את התקציב, בגובה 20 מיליון פרנק שוויצרי (כ-22 מיליון דולר), שהיא נוהגת להעביר מדי בשנה לסוכנות הסיוע לפליטים פלסטינים בעזה.

הפופולריים