"תיקוני גבול" כדי למנוע מלחמה: ההסכם המתגבש עם לבנון בתיווך ארה"ב

כדי למנוע מלחמה: ההסכם המתגבש עם לבנון בתיווך ארה"ב
לדברי גורם ישראלי המעורה בפרטים, השלב הראשון יכלול "הקפאת מצב" שבמסגרתה יורחק חיזבאללה מקו הגבול בכמה קילומטרים, אך לא מעבר לנהר הליטאני
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
גבול לבנון, פברואר 2024
צילום: אי-פי

במסגרת ההבנות המתגבשות למניעת מלחמה מול חיזבאללה, ישראל מוכנה לדבר על "תיקוני גבול" בסכסוך היבשתי עם לבנון - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות הערב בכאן 11 מפי גורם ישראלי המעורה בפרטים. 

לדברי הגורם, כחלק מההצעה שמנסים לקדם בממשלו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, השלב הראשון יכלול "הקפאת מצב" שבמסגרתה יורחק חיזבאללה מקו הגבול בכמה קילומטרים, אך לא מעבר לליטאני, כפי שישראל הצהירה שתדרוש מלכתחילה. לשכת ראש הממשלה לא מסרה התייחסות לפרטים.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

מוקדם יותר היום אמר הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ללוחמי מילואים בגבול לבנון: "אנחנו מכינים מתקפה בצפון". הלוי סייר וקיים הערכת מצב בקרבת הגבול יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 146, תת-אלוף ישראל שומר ומפקדים נוספים. במהלך הסיור שוחח הלוי עם מפקדים במילואים של חטיבת "עציוני" שתופסים קו בגליל המערבי בשבועות האחרונים. "המתקפה בעזה תלך חזק, המטרות שלה זה גם בעוטף עזה להחזיר את התושבים בביטחון וזה להביא את החטופים חזרה הביתה", אמר.

הפופולריים