למרות אזהרת ביידן

קבינט המלחמה אישר את הרחבת הפעולה ברפיח

קבינט המלחמה אישר את הרחבת הפעולה ברפיח
בנוסף, אושר מחדש המנדט לצוות המו"מ בעסקת החטופים - בן גביר וסמוטריץ' התנגדו. לשרים נאמר: "מדובר בפעולה מוגבלת". מקורות המעורים בפרטים טוענים כי הרחבת הפעילות תקרה בצורה שלא תביא לעימות מול הממשל האמריקני
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
צה"ל ברפיח
צילום: אי-פי

קבינט המלחמה אישר אתמול (חמישי) את הרחבת הפעולה הצבאית ברפיח. כמו כן, אישר הקבינט מחדש את המנדט לצוות המשא ומתן בעסקת החטופים - השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' התנגדו. לשרים נאמר כי "מדובר בפעולה מוגבלת".

> הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

מקורות המעורים בנושא מסרו כי מדובר בהרחבת הפעילות בצורה שלא תביא לעימות חזיתי מול ממשל ביידן. השרים בני גנץ וגדי איזנקוט סברו שצריך לשמור על היחסים המיוחדים עם ארצות הברית.

מוקדם יותר היום, התפרסמו ציטוטים מתוך הקבינט מדיני-ביטחוני שהתכנס אתמול, בו התייחסו השרים ליחס של ארצות הברית לפעולה ברפיח. בקבינט אמר השר בן גביר שצריך להתייחס לאמריקנים בכבוד, ואפילו ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הצליח להישאר אדיש, ופרץ בצחוק.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר השבוע בריאיון לרשת CNN כי וושינגטון לא תשלח נשק לישראל אם תפתח בפלישה נרחבת ברפיח. הוא הוסיף: "אזרחים נהרגו בעזה בגלל הפצצות האלה ובגלל דרכים אחרות שהם פוגעים בריכוזי אוכלוסיה. הבהרתי שאם הם ייכנסו לרפיח - והם לא נכנסו לרפיח עדיין - אני לא אספק להם נשק שבעבר הם השתמשו בו כדי לפגוע בערים".

הפופולריים