"קטרגייט"

שב"כ והמשטרה יחקרו את הקשר בין גורמים במשרד רה"מ לקטר

שב"כ והמשטרה יחקרו את הקשר בין גורמים במשרד רה"מ לקטר
בהודעה מטעם היועמ"שית נאמר כי בדיון שהתקיים עם פרקליט המדינה ובהשתתפות ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה וגורמי מקצוע בשב"כ הוצג מידע על הקשר בין גורמים במשרדו של נתניהו לגורמים בדוחה
מחבר רועי ינובסקי מחבר רועי ינובסקי
Getting your Trinity Audio player ready...
אבשלום ששוני, פלאש 90; פלאש 90
אבשלום ששוני, פלאש 90; פלאש 90 צילום: יונתן אוריך, ישראל איינהורן ואלי פלדשטיין

היועצת המשפטית לממשלה הודיעה הערב (חמישי) כי הוחלט לפתוח בחקירת הקשר בין גורמים במשרד ראש הממשלה לגורמים הקשורים בקטר.

בהודעתה של בהרב מיארה נאמר כי בדיון שהתקיים בפניה ובפני פרקליט המדינה עמית איסמן, בהשתתפות ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה וגורמי המקצוע בשב"כ, הוצג מידע על הקשר המדובר. החקירה תתבצע על ידי שב"כ והמשטרה. 

עורכי הדין של אלי פלדשטיין, ששמו נקשר בפרשה, מסרו: "אנו בטוחים שממצאי החקירה יעשו סוף לטענות הכוזבות ביחס אליו. הוא מעולם לא עבד עבור קטר, מעולם לא העביר לקטר מידע ומועלם לא קיבל כסף מקטר. פלדשטיין עבד עבור לשכת ראש הממשלה, וכל פעילותו בנושאים מדיניים וביטחוניים נעשתה אך ורק בשם ועבור ראש הממשלה". 

האזינו להסכת "עוד יום"

חברת "פרספשן", שבחזיתה עומדים יועץ ראש הממשלה יונתן אוריך ודובר הליכוד לשעבר שרוליק איינהורן, תכננה לכאורה קמפיין תדמית לקטר. בחדשות הערב בכאן 11 נחשפה לפני כשבועיים האסטרטגיה של החברה. בין היתר היא המליצה להציג את המדינה כ"מגשרת על סכסוכים" ואף להקים בית כנסת במונדיאל. לא ידוע אילו המלצות של הקמפיין יושמו.

אוריך ואיינהורן הכחישו: "לא היה ולא נברא, פייק ניוז ממוחזר". בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחישו גם כן: "כל הקמפיין בעניין קטר הוא פייק ניוז מוחלט וניסיון שקוף להנדס תודעה. כמו שהשקר המכוער בעניין הצוללות טבע בים, כך גם יקרה לשקר הנבזי בעניין קטר".

בשנת 2022 התמודדה קטר, שתכננה לארח את המונדיאל, עם משבר תדמיתי בעולם המערבי ובפרט בקרב ישראלים וקהילות יהודיות, שם יש התופסים אותה כמדינה שמפרה זכויות אדם ומארחת בשטחה את בכירי ארגון הטרור חמאס. בנובמבר 2024 חשף בר פלג בעיתון "הארץ" כי מי שתכננה קמפיין תדמית למען הקטרים היא חברת "פרספשן".

אוריך ואיינהורן הכחישו את הדיווח, אולם כמה מסמכים שנמצאים בידי כאן חדשות מתארים את האסטרטגיה המפורטת של חברת "פרספשן" כיצד לעשות זאת. במסמכים יש פרטים נוספים על האסטרטגיה.

בין היתר נכתב כי יש לקדם את המסרים: "קטר היא מדינה שוחרת שלום ומיישבת סכסוכים בעולם", "קטר היא מדינה שמקדמת קיימות - המונדיאל בקטר יהיה הירוק ביותר אי פעם", "המונדיאל בקטר יהיה האירוע הספורטיבי המרגש ביותר בעולם אחרי הקורונה".

הפופולריים