פרקליט המדינה עמית איסמן הפיץ היום (שלישי) איגרת לעובדי הפרקליטות ובה ביקר את החלטת הממשלה לסיום כהונתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה והגדיר אותה "מנוגדת לדין".
"זהו אירוע חריג ביותר וראשון מסוגו, המאתגר את עקרונות היסוד של עצמאות התביעה הכללית והייעוץ המשפטי, כמו גם את שלטון החוק במדינת ישראל", כתב איסמן.
"לאורך כהונתה, פעלה עו"ד בהרב מיארה באחריות, ביושרה ובמקצועיות, תוך מחויבות מלאה לחוק, לאינטרס הציבורי ולערכי הדמוקרטיה גם לנוכח אתגרים ולחצים לא מבוטלים", הוסיף.
לדברי איסמן, המשנה לנשיא בית המשפט העליון נעם סולברג קבע כי סמכויותיה של בהרב מיארה נותרות בעינן למרות ההחלטה להדיחה, וכי עמדותיה המשפטיות עודן מחייבות את רשויות השלטון כל עוד לא נקבע אחרת על ידי בית המשפט. "דברים אלה מדגישים את החשיבות שבשמירה על יסודות שלטון החוק ועל עצמאותה של התביעה הכללית ומערכת הייעוץ המשפטי", כתב.
פרקליט המדינה הוסיף כי הפרקליטות "תוסיף לשרת את מדינת ישראל ולפעול כרגיל ובשיתוף פעולה מלא עם היועצת המשפטית לממשלה, בהתאם למעמדה ולסמכויותיה על פי דין ומתוך מחויבות מלאה לשמירה על שלטון החוק, על עצמאות מערכת התביעה ועל האינטרס הציבורי".
בתוך כך, פורום העסקים, המורכב מ-200 ראשי המשק, מסר היום הצהרה חריפה נגד הדחתם של בהרב מיארה ויו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין ואיים לנקוט צעדים בתגובה להחלטות. "שרים בממשלה, כולל שר המשפטים, מתבטאים כנגד כיבוד צווי בג"ץ וראש הממשלה לא עוצר אותם. המשק הישראלי לא יעמוד מנגד במידה ויפרו צווי בג"ץ ובכך יפגעו אנושות בדמוקרטיה הישראלית. אם הממשלה לא מצייתת לחוק, מדוע שהאזרחים יצייתו? זוהי חציית קו שחור שעם תוצאותיו לא נשתף פעולה", נכתב בהצהרה.
