Languages
צילום: פלאש 90

ברקע החשדות בתיק 4000: בזק בוחנת מכירה של אתר וואלה

החברה דיווחה לבורסה כי הדירקטוריון החליט לבחון את מכירת האתר. במסגרת הפרשה, נחקר חשד ששאול אלוביץ' פעל להטות את הסיקור בוואלה לטובת ראש הממשלה ומשפחתו. עוד מסרה בזק כי הרווח התפעולי שלה נשחק ב-26% לעומת התקופה המקבילה אשתקד
שאול אמסטרדמסקי
24 במאי 2018
09:05

בזק דיווחה היום (חמישי) כי דירקטוריון החברה החליט לבחון את מכירת האתר וואלה! NEWS שנמצא בבעלותה. האתר עומד במוקד של תיק 4000 הנחקר במשטרה, ושבמסגרתו נחשד כי בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', פעל להטיית הסיקור באתר לטובת ראש הממשלה ומשפחתו. זאת, בתמורה להטיית הרגולציה של משרד התקשורת לטובת בזק.

מלבד זאת, בזק מסרה לבורסה גם את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2018. מהדוח הכספי עולה כי הרווח התפעולי של החברה נשחק ב-26% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. עוד מצביע הדוח על כך ששיעור נטישת המנויים עולה, אך במקביל עולה גם כמות המנויים החדשים.

בחודש שעבר פורסמו בחדשות הערב בכאן 11 פרטים חדשים מתוך חקירת תיק בזק, שלפיהם אלוביץ' הטיח בעד המדינה שלמה פילבר במהלך עימות במשטרה כי הוא לא עזר לבזק - ואף הזיק לה. "אתה עזרת לבזק?", שאל אלוביץ' את פילבר. "זה פשוט לא נכון. אתה לא עזרת. עשית חיים קשים מאוד לבזק. המדיניות שלך הזיקה לחברה וגרמה לתוצאה הפוכה", הטיח בעל השליטה בחברה.


גם מנכ"לית בזק הפורשת, סטלה הנדלר, אמרה בעימות שלה עם פילבר דברים ברוח דומה. המדיניות של משרד התקשורת בראשות פילבר כלל לא סייעה לבזק – להיפך, טענה.

בתחילת החודש נחשף בכאן חדשות כי צוות ההגנה של ראש הממשלה בתיק 4000 בוחן שימוש בניתוחים סטטיסטיים, המראים כי הסיקור שלו באתר וואלה לא היה מוטה בתקופה הנחקרת. קו ההגנה מבוסס בין השאר על ניתוחים סטטיסטיים של גופים עיתונאיים, בהם של אתר העין השביעית, קרן התחקירים וגלובס. הניתוחים הללו הראו, כי לא הייתה הטיית סיקור מובהקת לטובתו של ראש הממשלה בתקופה הנחקרת.