בריטניה העלתה בפני המורדים החות'ים בתימן את נושא שחרורו של לוי מרחבי

בריטניה פנתה למורדים החות'ים בנושא לוי מרחבי
בן הקהילה היהודית בתימן כלוא במדינה מאז 2016 בגין הברחת ספר תורה עתיק לישראל
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מורדים חות'ים בתימן, ספטמבר 2019
צילום: אי-פי

שגריר בריטניה בתימן, מייקל הארון, אמר היום (שני) בשיחה מיוחדת עם כאן חדשות כי הבריטים העלו בפני המורדים החות'ים בתימן את סוגייתו של לוי מרחבי, היהודי שכלוא במדינה מאז 2016 בגין הברחת ספר תורה עתיק לישראל עם 17 מבני הקהילה שעלו לישראל.

הארון סיפר כי "העלינו את הנושא של מרחבי מול החות'ים באופן בילטרלי ובכמה פורומים. שוחחנו אף עם ארגוני חברה אזרחית בתימן. בכנות, הקשרים שלנו עם החות'ים לא טובים. אנחנו לא אוהבים אותם והם לא אוהבים אותנו. אנחנו נוטים לעבוד מולם באמצעות מתווכים. אנחנו מנסים יחד איתם להפעיל לחץ על החות'ים כדי לשחררו".

בנוגע לשאלה אם ישראל צריכה להתערב בסוגיית מרחבי, אמר השגריר הבריטי הארון: "אני לא חושב שישראל צריך להתערב, זה לא יעזור לו. אני חושב שהתימנים צריכים להפעיל לחץ על החות'ים לעשות את הדבר הנכון. עכשיו כשרובה המוחלט של הקהילה היהודית בתימן עזבה, אני לא מבין מה זה נותן להם להחזיק את לוי. זה לא הגיוני. אני מקווה שהם ייתנו לו ללכת".

על היכחדותה של הקהילה בתימן אמר השגריר הבריטי הארון כי "אנחנו מאוד עצובים על מה שקרה לקהילה היהודית בתימן, אבל קהילה יוצאי תימן בישראל פורחת ולפחות נשארה מורשת". לאחרונה 13 מבני הקהילה היהודית בתימן, בני משפחתו של מרחבי, עזבו את המדינה למצרים. בכך ירד מספר בני הקהילה היהודית בתימן למספר חד ספרתי. מרחבי עשה עלייה לישראל בעבר ושב לתימן.

העיתון הפרו-סעודי "א-שרק אל אווסט" דיווח בחודש מארס כי המורדים החות'ים הביאו לעזיבתן של שלוש המשפחות היהודיות האחרונות בתימן. מה שהותיר במדינה חמישה יהודים בלבד. לפי הדיווח, 13 בני המשפחות לא עזבו לישראל אלא למדינה אחרת. בתמורה לעזיבתם הבטיחו המורדים ליהודים את שחרורו של לוי מרחבי – אחד מבני הקהילה שנעצר לפני חמש שנים באשמת סיוע להברחת ספר תורה לישראל.

הפופולריים