תיעוד מדאחייה

הרס עצום במעוז חיזבאללה: זירת חיסולו של בכיר חמאס - ביום שאחרי

הרס במעוז חיזבאללה: זירת חיסולו של בכיר חמאס ביום שאחרי
בישראל נערכים לתגובת חמאס • באשר לחיזבאללה, ההערכה היא שזו לא תגרור למלחמה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
זירת חיסולו של סלאח אל עארורי ביום שאחרי, בדאחייה, לבנון
צילום: רשתות ערביות

פרטים נוספים אודות חיסולו של סאלח אל עארורי: ההתנקשות בראש הלשכה המדינית של חמאס אמש, בוצעה באמצעות כטב"ם, שפגע ישירות ברכב בו ישב. כך דווח היום (רביעי) בעיתון "נידאא אלוטן" הלבנוני. הטיל פגע ברכבו לאחר שיצא מפגישה שערך בבניין ברובע הדאחייה בביירות, שממוקם ליד הכביש המהיר "האדי נסראללה". עוד נמסר, כי משרדו של אל עארורי גם כן נפגע מירי טילים נוסף אל האזור.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

שמות החטופים בשבי חמאס

בתוך כך, לאחר התייעצויות ליליות בישראל, ההערכה הבוקר היא שחמאס ינסה להתארגן לתגובה "בכל המתווים והאפשרויות", כיוון שמי שמתו אתמול בביירות הם האנשים שלמעשה אחראים ביום-יום על ירי חמאס מלבנון. באשר לסוגיית חיזבאללה - ההערכה בישראל כרגע שלמרות שהעובדה שהפגיעה באל עארורי הייתה בלב דאחייה, הם כנראה יחפשו איזשהי תגובת אמצע שכן תראה על ירי, אך לא תגרור למלחמה או אירוע נרחב.

גורם בכיר בחיזבאללה אמר לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד: "חיזבאללה יגיב על החיסול של אל-עארורי. אבל התגובה תהיה מחושבת כי הארגון אינו רוצה שישראל תשיג את מה שהיא רוצה". כמו כן, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ינאם הערב.

הדיווחים וההערכות בעולם

עיתון הניו יורק טיימס דיווח הבוקר כי בעוד גורמים ישראלים לא הגיבו על החיסול, גורמים אמריקנים ולבנונים שייכו את התקיפה לישראל. גורם אמריקני בכיר אמר כי "סביר שמדובר בתקיפה ראשונה מתוך סדרה של תקיפות כאלו, נגד האחראים בחמאס על מתקפת 7 באוקטובר".

הגורם הוסיף כי "אף אחד לא בטוח אם היה לו חלק בתכנון או בביצוע התקיפות האלו, אך זוהי רק ההתחלה וזה יימשך שנים". גורם אמריקני נוסף אישר את הפרסום של "אקסיוס", לפיו ישראל לא הזהירה מראש את ארה"ב טרם החיסול, אולם תדרכה גורמים אמריקנים בכירים במהלך הפעולה. 

בנוסף, באו"ם הזהירו אמש שהתנקשות בבכירי חמאס בלבנון הוא אירוע "מדאיג מאוד" והדגישו את "הסכנות של התרחבות העימות לאזור". דובר האו"ם אמר כי "המזכ"ל קורא לכל הצדדים להפגין ריסון מקסימלי ולנקוט בצעדים לאי הסלמה של המתיחות באזור".

הפופולריים