ראש ממשלת אתיופיה אביי אחמד אמר היום (שלישי) בנאום בפרלמנט כי ארצו "מוכנה לצאת למלחמה" במידת הצורך נגד מדינות אפריקניות בשל סוגיית הסכר שאתיופיה בונה על הנילוס. האיום מכוון בעיקר נגד מצרים וסודאן שמביעות התנגדות חריפה לבניית הסכר.
עם זאת אחמד, שזכה לאחרונה בפרס נובל לשלום, הבהיר כי ארצו נכונה לפתור את הסכסוך בדרך של משא ומתן. לדברי אחמד: "אם נצא למלחמה עם מדינות אפריקניות נוספות, אנו יכולים להיות עם מיליונים בחזית. אבל למלחמות אין יתרונות רבים. זה לא ייטיב עם מצרים, זה לא ייטיב עם סודאן, וזה לא ייטיב עמנו. אי אפשר להשיג שלום באמצעות הפצצות ולחימה".