אלאניס מוריסט: "לא היה לי מושג עד כמה אני יהודייה"

אלאניס מוריסט: "לא היה לי מושג עד כמה אני יהודייה"
בתוכנית ששודרה הלילה בארצות הברית, נחשפה כוכבת הרוק הקנדית לפרטים חדשים על משפחתה של אמה, שנולדה לניצולי שואה בהונגריה • "תמיד הייתי מאוהבת ביהדות, עכשיו אני מבינה למה", אמרה בתוכנית
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
אלאניס מוריסט בתוכנית Finding Your Roots
צילום: PBS

הזמרת והיוצרת הקנדית אלאניס מוריסט חשפה הלילה (רביעי) כי גילתה כי אמה יהודייה, רק כשהייתה בת 28. מוריסט שגדלה בבית קתולי ומזדהה כבודהיסטית, אמרה את הדברים בפרק פתיחת העונה העשירית של הסדרה Finding Your Roots ששודרה לפנות בוקר ברשת PBS. "הייתה אימה שאחזה בעצמות שלהן", אמרה מוריסט על אמה וסבתה שבחרו לשמור את יהדותן בסוד. "הן הגנו עלינו מפני אנטישמיות, שמרו עלינו מפני החושך מסביב".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

בפרק ששודר הלילה גילתה מוריסט פרטים חדשים שלא היו ידועים לה על משפחת אמה, ג'ורג'יה מרי אן פוירשטיין, שנולדה בהונגריה להורים ניצולי שואה. בפרק הוצגו למוריסט מסמכים של הצלב האדם לפיהם סבה, אמרי פוירשטיין, ניסה לאתר את שני אחיו בשנת 1949 לאחר שהקשר עמם נותק. בתחקיר שקיים צוות התוכנית התברר על פי מסמכים של יד ושם, כי שני האחים - גאורגי וסנדור פוירשטיין מתו במחנה עבודה על אדמת רוסיה בזמן המלחמה.

"המחשבה על כך מזעזעת אותי", אמרה מוריסט. "הייתי בת 28 כשגיליתי שחלק ממשפחתי יהודים. עכשיו אני מבינה אותן. אני מאמינה ש'שריר הניתוק' אפשר לאמי להתמודד עם כל כך הרבה אובדן". בנוסף נמסרו למוריסט בתוכנית פרטים על סבא רבא שלה, ישראל בלומנקרנץ, שנולד ב-1845 בדרוהוביץ' שבגליציה, היום בשטח אוקראינה. מלבד בלומנקרנץ, עליו לא שמעה מעולם, קיבלה מוריסט פרטים גם על הוריו.

"לא היה לי מושג עד כמה אני יהודייה", אמרה מוריסט בסוף הפרק. "אני מרגישה שהתקבלתי לקהילה שהייתי מאוהבת בה תמיד. תמיד הייתי מאוהבת ביהדות, עכשיו אני מבינה למה".

הפופולריים